تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

مدیر امور آبفای شهرستان چرداول خبر داد:

رفع مشکل چندین ساله کمبود آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت

رفع مشکل چندین ساله کمبود آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت
نگاه اقتصاد

 

مدیر امور آبفای شهرستان چرداول در تشریح اقدامات انجام شده توسط امور آبفای چرداول در خردادماه از رفع مشکل چندین ساله کمبود آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت شهرستان چرداول، تجهیز و راه اندازی چاه یدک مجتمع آبرسانی “تنگ کورگ”، توسعه و اصلاح۱۸۵۰متر خطوط انتقال وشبکه توزیع در سطح شهرستان، توسعه ۱۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب محله فرهنگیان شهر سرابله، اجرای ۱۰۰ متر لوله گذاری در روستای کورگ بصورت امانی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ جعفر محمدی در رابطه با رفع مشکل چندین ساله کمبود آب در روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت گفت: با توجه به کمبود آب چندین ساله در روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت بخش شباب در فصل تابستان، پرسنل آبفای شهرستان چرداول در اقدامی جهادی نسبت به رفع این مشکل اقدام نمودند.

 

وی افزود: جهت رفع مشکل و تقویت فشار آب انشعاباتی که از خط انتقال چاه منطقه به مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی استفاده می شد را قطع و آب چاه مستقیم به مخزن انتقال یافت.

محمدی ادامه داد: در ادامه خروجی مخزن از۲.۵ اینچ به ۶ اینچ افزایش یافت و از خط انتقال ۱.۵ کیلومتری به سمت روستاهای مذکور دو خط انتقال ۹۰ میلیمتری جهت آبرسانی به روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت منشعب گردید.

 

وی با تاکید بر شستشو و گندزدایی مخزن ذخیر آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت بخش شباب، از تجهیز و راه اندازی چاه یدک مجتمع آبرسانی “تنگ کورگ” بعد از وقفه ای ۱۴ساله خبر داد و اظهار داشت: با همت و تلاش جهادی نیروهای فنی واحد برق و نصب شناور آبفای استان، چاه یدک تنگه کورگ بعد از وقفه ای ۱۴ساله مجددا فعال و راه اندازی گردید.

 

وی در ادامه بیان داشت: چاه یدک کورگ به عمق ۱۷۴متر برای مواقع بحران و اضطرار جهت آبرسانی به ۳۳روستای بخش زاگراس تعبیه گردیده بود که با حمایت مدیرعامل محترم، معاونت محترم توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفای استان، با نصب الکتروپمپ شناور ، کابل و تابلو برق تجهیز و با دبی ۲۵لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان ساخت: در خرداد ماه سال جاری مقدار ۱۸۵۰متر توسعه و اصلاح خطوط انتقال وشبکه توزیع در سطح شهرستان بصورت امانی انجام گرفته است که می تواند کمک شایانی به جلوگیری از هدر رفت آب و ارائه خدمات بهتر به مشترکین گرامی شهرستان چرداول نماید.

 

محمدی در پایان از توسعه ۱۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب محله فرهنگیان شهر سرابله با لوله ۱۱۰mm و با جمعیت تحت پوشش ۱۵ خانوار جدید خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.