تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

امام جمعه ایلام: دولت نظام دریافت مالیات را با لحاظ اصل عدالت اصلاح کند

امام جمعه ایلام: دولت نظام دریافت مالیات را با لحاظ اصل عدالت اصلاح کند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهم ترین اصل در اخذ مالیات از افراد و صنوف مختلف رعایت عدالت است و دولت سیزدهم این رویکرد را در این برنامه مهم اقتصادی دنبال کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام اظهار داشت: باید پرداخت مالیات برای افراد یکسان نباشد و کسانیکه گردش مالی بالایی دارد با کسی که تمام سرمایه اش به میلیون نمی رسد باید تفاوت داشته باشد و برای تحقق عدالت باید در اجرای قانون انعطاف وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید برای تحول در ایلام تنها منتظر مرکز باشیم، با توجه به ظرفیت های خوب و استثنایی استان از جمله معادن، گاز ، نفت، خاک حاصلخیز، آب و نیروی انسانی توامنا می توان جهش قابل توجهی در حوزه های مختلف ایلام ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت های استان مشکلات فراوانی وجود دارد، افزود: باید حالت روزمرگی خارج شویم و با ایجاد گروه های اندیشه ورز و نخبه های خوش فکر نقاط ضعف و قوت شناسایی و راهکارها ارائه و براساس آنها برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مطرح شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: مدیران باید بتوانند سرمایه گذاری را در استان رونق دهند اما بجای تسهیل در این امر خود مانعی برای اشتغال و سرمایه گذاری شده اند و نمی توانند سرمایه گذاری را که قصد سرمایه گذاری را در استان را دارد جذب و نگهداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بیکاری مشکل اصلی استان است چگونه هزاران نیروی انسانی غیربومی در مشاغل مختلف در ایلام بکارگیری شده اند و بسیاری از کارهای ما دست غیر بومی های استان های دیگر است.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران برای احداث بیمارستان وارد استان شده اما بدلیل عدم تامین زمین مورد نیاز توسط مسوولان این امر محقق نشده است.

امام جمعه ایلام گفت: همچنین سرمایه گذار دیگری برای ایجاد کارگاه و مهارت اموزی به معلولان اقدام کرده اما ساختمان آن تامین نشده و این سرمایه گذار نیز استان را ترک کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار در خصوص اربعین نیز یادآور شد: چرا باید بین استانی که پذیرای پنج میلیون زائر است زیر ساخت مناسب وجود نداشته باشد اما استان های دیگر با وجود خروجی کمتر مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی ایلام نیز در این دیدار اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد تومان عملکرد استان از اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی بوده که از صفر تا صد آن توسط ذیحسابان ما رصد شده و برابر قانون هزینه شده است.

سعید رشنوادی افزود: تاکنون دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به خاطر تخلف ذی حساب به ما رجوع نکرده اند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم یک کار سخت و طاقت فرسا دارد، یک جراحی اقتصادی بزرگی را انجام داده که ماحصل و وارث چندیدن دوره دولت‌های گذشته بوده است که روی هم تلنبار شدند و ماندند.

وی اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان گفت: نیاز است افرادی با شجاعت و درایت به صورت جهادی وارد میدان شود و این اقتصاد را جراحی و باز کند و ریشه هایی که در آن منجر به تورم، گرانی و رکود شده را از ریشه خشک کند.

رشنوادی یادآور شد: هدفمند کردن آرد و نان و یارانه ها یک کار سخت و طاقت فرسااست و ما باید به این قضیه ورود کنیم.

وی اضافه کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ که به قانون بودجه ۱۴۰۰ که مشمول طرح هایی در جهت کسب و کار خانگی و شامل واحدهای تولیدی خرد، متوسط و بزرگ می شد و سهم اعتبارات استان از تبصره ۱۸ که دولت برای ما در نظر گرفته است ۴۵۰ میلیارد تومان است.

رشنوادی تصریح کرد: این مبلغ به بانک‌ها ابلاغ شده و برابر آیین نامه ها مصوب شده است که بانک‌ها یک ونیم برابر آن تسهیلات اضافه بگذارند و به متقاضیان پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: استاندار ایلام بر اجرای تبصره ۱۸ که یک نقطه قوت و یک اهرم محرکه ای در استان است که باید چرخه اقتصادی آن به حرکت در بیاید و فعال شود، تاکید دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.