تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

عمران علی محمدی؛ رئیس کل دادگستری ایلام:

تشکیل شورای رهنمون قضایی برای نخستین بار در استان

تشکیل شورای رهنمون قضایی برای نخستین بار در استان
.

 

رئیس کل دادگستری ایلام ضمن اشاره به تشکیل شورای رهنمون قضایی که برای نخستین بار در کشور و در استان ایلام، با همکاری ۱۹ نفر از قضات پیشکسوت و باسابقه استان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: در این شورا ۱۰ خواسته اول حقوقی و ۱۰ جرم اول استان احصاء و در این خصوص تلاش شده است در جهت رفع ضعف های دادرسی،کمک به قضات و کاهش اطاله دادرسی کارهایی صورت پذیرد.

عمران علی محمدی؛ رئیس کل دادگستری ایلام در جمع خبرنگاران ابراز کرد: اقناع افکار عمومی،شفافیت در اطلاع رسانی به موقع،کاهش ورودی پرونده های قضایی، ارتباط موثق با مردم،کاهش اطاله ی دادرسی، تکریم ارباب رجوع،تکمیل پروژه های نا تمام ونیمه کاره ی دادگستری و ایجاد فضای مناسب برای اجرای عدالت از مهم‌ترین اهداف دادگستری ایلام است.

علی محمدی با عنایت به استفاده از نوآوریهای روز در سیستم قضایی، بیان کرد: از مطبوعات و رسانه های استان انتظار داریم نسبت به آشنایی مردم نسبت به روز رسانی ها و همچنین ویژگی های سامانه مهم ثنا در جهت رسیدگی به پرونده های قضایی تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس کل دادگستری ایلام عنوان کرد: تشکیل شورای رهنمون قضایی که برای نخستین بار در کشور و در استان ایلام، با همکاری ۱۹ نفر از قضات پیشکسوت و باسابقه استان تشکیل شده است.

علی محمدی با بیان اینکه پیشگیری در سند تحول قضایی تحت عنوان ماموریت پنجم قوه در نظر گرفته شده اظهار داشت: با لحاظ شدن نظر نخبگان در همین راستا از قضات، اساتید دانشگاه، روانشناسان، جامعه‌شناسان، اهالی رسانه، برای همفکری، شناسایی آسیب ها و ارائه راه حل ها جهت پیشگیری از وقوع جرم دعوت شده ، ضمن اینکه رسانه های استان ایلام همواره در مقوله پیشگیری ورودی مناسب داشته اند.

وی استان ایلام را جزو اولین استانهای کشور در بحث سلامت قضات و دستگاه قضایی عنوان کرد و تاکید کرد: بسیاری از گله مندی ها و شکایات های مردم به علت عدم اطلاع از نحوه ی کار و شیوه عملکرد قضات است، بنا براین در همین راستا ، نظارت و ارزشیابی قضات جهت رفع دغدغه و نگرانی مردم تمام موارد مطرح شده در دستور کار قرار می دهند.

وی تصریح کرد: فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این سازمان همواره به صورت شفاف در اختیار رسانه ها قرار داده شده و نیز در سند تحول و تعالی دستگاه قضا، شفاف سازی یکی از برنامه های اصلی این دستگاه است.

در ادامه این نشست خبری حسین علی رحمی معاون دادستان استان گفت: محرمانگی و حفظ آبروی اشخاص سرلوحه کار ماست ، تحقیقات مقدماتی در دادسرها و تا نهایی شدن پرونده با رعایت کامل حفظ حرمت اشخاص انجام می شود و بعد از صدور کیفر خواست، اطلاع رسانی بدون اشاره به جزئیات از طریق روابط عمومی دادستانی اطلاع رسانی می شود.

کیانوش برخی رئیس دادگاه های انقلاب اسلامی نیز در ادامه گفت: ۲۱ شعبه رسیدگی در دادگستری شهرستان ایلام وجود دارد که شامل ۷ شعبه حقوقی، ۵ شعبه کیفری، ۲ شعبه انقلاب، ۲ شعبه اجرای احکام مدنی و ۲ شعبه دادگاه خانواده وجود دارد و به صورت ماهانه ۲۴۰۰ پرونده به دادگستری شهرستان وارد می شود.

کیانوش برخی با اشاره به مزیت های سامانه ثنا در دادرسی ها، یادآورشد: استفاده از این سامانه سبب صرفه جویی در وقت و همچنین در هزینه اشخاص می شود و در دادرسی ها، اخطاریه همراه با لینک برای طرفین ارسال می شود، با ورود شخص به لینک وکلیک روی دادرسی مجازی، در هر مکانی می تواند در دادرسی مجازی شرکت کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.