تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

اجلاسیه هم اندیشی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان‌ ایلام و میثاق با نماینده ولی فقیه

اجلاسیه هم اندیشی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان‌ ایلام و میثاق با نماینده ولی فقیه
نگاه اقتصاد - اولین اجلاسیه هم اندیشی اعضای جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان ایلام با حضور روسا، نائبان روئسا و دبیران این جمعیت در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان ایلام در حسینه ی حضرت زینب (س) برگزار شد.

جعفر منتظری رئیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان ایلام در این نشست ضمن خیرمقدم به حضار به ایراد سخنانی درباره‌ی این جمعیت پرداخت.

منتظری در این گردهمایی گفت: همه‌ی ما عضو خانواده‌ی جریان انقلابی هستیم. لذا در سطح جامعه باید تلاش کنیم تا امیدآفرینی ایجاد شود از اینرو کسانی که در جامعه بذر ناامیدی بپاشند جز خانواده‌ی انقلاب نیستند.

وی افزود:بیش از چند سال است که شورای راهبردی و جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی تشکیل شده است. اوج حرکت جمعیت گفتمان در ایجاد گفتمان انقلاب در گام دوم است.

وی اضافه کرد:کاستی ‌ها را به خوبی میدانیم. بی‌مهری‌ها را کاملا دیده و لمس میکنیم ولی باید با همان تفکری که شهید قاسم سلیمانی آمد، در صحنه‌ی انقلاب بمانیم و درهر عرصه‌ای که میتوانیم خدمت و تلاش کنیم. ریس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان ایلام درادامه خاطر نشان ساخت:خوشبختانه افراد زیادی باتخصص های مختلف در مجموعه جمعیت وجود دارند چه جوانان و میانسالان و چه از پیشکسوتان.

ایشان اضافه کرد:درخواستی داریم مبنی بر اینکه بچه های انقلابی به سمت کار تشکیلاتی حرکت کنندو از آن خسته نشوند،در برخی از شهرستان‌ها بالای هزار نفر عضو جمعیت داریم و درسطح استان نیز بیش از ۱۰ هزار عضو داریم.

وی گفت در بحث سازمان و ساختار از جوانان غافل نشویم واجازه دهیم جوانان گل سرسبد جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی باشند، جوانان خوش فکر و بااستعدادی که در فضای حقیقی و مجازی کار و تلاش کرده و می کنندتا مجموعه ، ساختار و سازمان جمعیت را به خوبی برنامه‌ریزی و شناسایی و اغنا نمایند.

وی افزود:هماهنگی با نهادها و تشکل‌های انقلابی شهرستان‌ها ضروری است. لذاهمه‌ی ما بایدحول محور وحدت، برادری، صمیمت و پاکی حرکت کنیم و در کنار هم باشیم،ونیروهای تخصصی و کارآمد را درسطوح مختلف مانند بحث انرژی، سلامت، آموزش و پرورش و …. شناسایی کنیم و تحول جهادی و انقلابی را با برنامه ریزی در شهرستان ها ، بخش و روستاها برای تسریع خدمت دستگاهها به مردم شریف مدیریت نماییم.

وی همچنین یادآور شد: دربرخی از شهرستان‌ها انتخاب بر اساس شایسته‌سالاری نبوده بلکه انتخاب بر اساس رانت و وساطت و … بوده ولی ما باید با تلاش و کمک به دولت ، استانداری و فرمانداری و مردم برای حل مشکلات مطالبه‌گری را در دستور کار قرار دهیم. و همه‌ مطالبه گر باشیم‌ و مشکلات مردم را مطالبه کنیم و زبان رسای آنها در جمعیت گفتمان باشیم.

منتظری یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی را مطالبه گری عنوان کرد وافزود،ما بایدجذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم وبرخوردمان خوب باشد. البته در برخی جاها برخوردهای تند نیزنیاز است.

وی یکی دیگر از شاخصه‌ها انقلاب اسلامی را پاسخگویی مسئولین به مطالبات به حق مردم دانست وافزود این موضوع راباید به عنوان مطالبات جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در این راستا پیگیری نماییم،ازاینروبه دنبال عقده گشایی نیستیم بلکه به دنبال کار هستیم.

وی خاطرنشان کرد این ایام سالگرد شهادت آیت الله بهشتی بود،بهشتی یکی از معمارهای تفکر اندیشه پاک انقلاب اسلامی بود ایشان هم بنای حاکمیت نظام را در نظام خدمت گزاری به مستضعفین ترسیم کردند. لذابرخی از اتفاقات و مسائل چند سال اخیر در کشور مطلوب نگاه آیت الله بهشتی نبوده است.

وی درادامه با بیان اینکه مطالبه ی ما این است که چرا برخی از افراد و بزرگان و نمایندگان علی رغم اینکه خواست مقام معظم رهبری عدم دخالت در عزل و نصب‌ها بوده است متاسفانه شبانه‌روزدر این مسیر حرکت میکنند. ماخبر داریم و هیچ وقت سرمان را زیر برف نبرده ایم، آگاه هستیم که بخشی از این افراد اسپانسر تبلیغاتی میخواهند.

ما نباید اجازه دهیم که انقلاب به دست نااهلان بیفتد. و تلاش کنیم که این مهم رادر گفتمان اتقلاب اسلامی مدیریت کنیم و به فضل خداوند توجه جدی در این بحث داشته باشیم.

وی گفت:تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در گفتمان انقلاب اسلامی و جریان انقلابی امری ضروری است و ما باید تلاش کنیم که این قرارگاه را در مرکز استان و شهرستان‌ها با عضویت نهادهای فرهنگی و نهادهای پیش‌ران در بحث فرهنگ و … به ثمر برسانیم و ریاست آن را امامان جمعه به دست بگیرند تا تمام مجموعه‌ها پای کار بیایند،علیهذا توجه به کادر سازی یکی از خواسته های به حق ماست واگر در دهه پنجم انقلاب کادرسازی درست صورت میگرفت بسیاری از دغدغه‌های دوستان برطرف میشد. و وضعیت بهتر بود.

همچنین به منویات مقام معظم رهبری خصوصا در گام دوم انقلاب و در دولت‌های گذشته توجه ویژه ای میشد بخش عمده ای از مشکلات که الان در انتخاب و انتصاب مدیران داشتیم از بین میرفت.

تقاصا دارم که هیچ‌یک از اعضای جمعیت گفتمان به هیچ وجه با مدیران دستگاه‌های اجرایی تقابلی برخورد نکنید تعامل با مسولین با ارائه پیشنهاد و راهکار در دستور کار مسولین جمعیت گفتمان در استان باشد.

ریس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان‌ ایلام درپایان خواستار تعامل، وحدت ، برادری و صداقت وصداقت بیش از پیش فی مابین بین مجموعه‌ی جمعیت گفتمان و سایر نهادها شدو گفت تعامل مجموعه‌ی جمعیت گفتمان با سایر نهادها باید قوی تر شود و اگر این تعامل در شهرستانی ضعیف است بایدبرطرفگردد.

حجت الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام نیز در اجلاسیه هم اندیشی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی به بیان سخنانی پرداخت:

امام جمعه ایلام گفت: در زمان جنگ سیم خاردار به ما نمیدادند اماامروزه روسیه از ما موشک میخرد،ازطرفی برای برخی از کشورهای همسایه پهپاد تولید میکنیم، توان جمهوری اسلامی به حدی رسیده است که کشور امریکا را به انفعال واداشته و توان عکس‌العمل ندارد،ازاینرو جمهوری اسلامی الان نقشی ارزنده در ماورای مرزهای خودش دارد.

وی افزود آسیب پذیری ما از درون است. حضرت علی (ع) را کسانی خانه نشین کردند که اهل نماز و روزه بودند و پیشینه مجاهدت داشتند همرزم علی (ع) بودند. درشرایط فعلی کشور ما در بحث کلان روند قابل قبولی دارد. طبیعتا در تغییراتی که ایجاد شد انتظار بود وضعیت بهتر از اینی که هست باشد ولی مهره چینی هایی صورت گرفت و ما ناگزیریم با این شرایط بسازیم.

وی اضافه کرد:نقطه ضعفی که در استانمان داریم این است که قدرت نخبه‌کشی بالاست. در بحث کسانی که برای برخی جاها مطرح شدند دیدیم که آبرویشان را می‌برند. در فضای مجازی هجمه شد تا مهم‌ترین سرمایه افراد یعنی آبروی آن‌ها از بین برود.

ظرفیتی که داریم بالاست اگر سیاه نمایی صورت گیرد کسی حاضر نیست دراستان سرمایه گذاری کند، ظرفیتی که در استان ایلام هست کم نظیر است. سرمایه ها نباید هدر رود و باید مدیران از آنها بهترین استفاده را بکنند. همچنین نیروی انسانی ما بالاترین سرمایه ما است الحمدلله همه توانمند هستند. افرادی از استان ما که در برخی از مسئولیت ها قرار گرفته اند خوش درخشیده اند به نیکی از آن ها یاد می‌شود. در این شرایط باید دست به دست هم بدهیم و برای استان‌مان کار کنیم. مطالبه گر باشیم ولی راهکار هم بدهیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت:باید بدانیم در شرایطی که استانمان درآن قرار دارد،چگونه میتوانیم کمک کنیم. ازطرفی اربعین را پیش داریم و یک فرصت استثنایی و طلایی است که
باید از ظرفیت استان‌های معین برای این موضوع استفاده شود.

ایشان درادامه خاطر نشان کرد:مطالبه گری اگر منطقی باشد،کسی که یک جایی را گرفته است وچنانچه توان نداشته باشد خود به خود حذف می شود و خودش کنار می رود،لذااز مدیران بخواهید، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت؛ و نظارت و مطالبه صورت گیرند تا مشخص شود برنامه‌ها اجرا می شوند یا نه همچنین راهبرد و برنامه و چشم انداز یک مدیر چه چیزی است و آیا میتواند آنان را ترسیم کند و به آنها دست پیدا کند اگر هم نمیتواند باید پاسخگو باشد و این معقول و حساب شده است.

وی اضافه‌ کرد:نیروهایی که فکرشان کار میکند و لازم هم نیست هم سلیقه و هم فکر باشند ولی اهل ایده باشند از توان و ظرفیت آن ها برای شهرستان‌ها استفاده شود،از تجربه و تخصص آن‌ها بهره برداری شود،همچنین جذب سرمایه داشته باشیم و سرمایه های خارج از استان را به داخل جذب کنیم.

امام جمعه ایلام افزوددر بحث جهاد تبیین باید بگوییم که دشمن تمام توانش را برای سیاه نمایی به کار گرفته است، در همین سرود سلام فرمانده دیدید که این‌ها چقدر دارند میسوزند. این یک سرود بود ولی نقش و تاثیر انقلاب اسلامی را در مقیاس جهانی نشان میدهد و باعث شد که تاثیر هزینه‌های دشمنان از بین برود. ما نیاز داریم که آگاهی بخشی به مردم داشته باشیم. تورم و گرانی و ..‌ وجوددارد و این ها حل می شوند و این مشکل هم گذرا است و انقلاب مسیر خودش را در پیش دارد.

نسل ما نسلی است که زمینه ساز ظهور است و قطعا به این هدف بزرگ خواهیم رسید. باید مواظب باشیم که دینمان را به دنیا نفروشیم. کمک کنیم تا مشکلات حل شود. الان شرایطی داریم که خداروشکر در دنیا پیش رونده هستیم. مشکلاتی هستند که نسبت به دست آوردهای انقلاب اسلامی حل‌شدنی می باشند و توان حل شدن‌شان هم هست.

وقتی یک نیروی ضعیف در جایی قرار بگیرد طبیعی است که پیشرفت ندارد و این فرصت‌سوزی‌ است و باید کسی باشد که بتواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و نقاط قوتی که در اختیار دارد را به شدت تقویت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.