تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

مدیرکل راهداری: ۲۹۰ کیلومتر از راههای ایلام خط کشی شد

مدیرکل راهداری: ۲۹۰ کیلومتر از راههای ایلام خط کشی شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: عملیات خط کشی ۲۹۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

 

سید زاهدین چشمه خاور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی ادامه داد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۲۲۸ تن لکه گیری، ۲۶ کیلومتر آسفالت راه روستایی و فرعی از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

چشمه خاور بیان کرد: ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ۴۷۷ کیلومتر شانه سازی راهها از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

وی با اشاره به میزان تردد خودروها در سه ماهه ابتدایی سال جاری در سطح جاده های استان هم گفت: تردد خودروها در جاده های استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: این مدت ۱۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۹ هزار خودرو در جاده های مختلف استان تردد کرده اند.

چشمه خاور اضافه کرد: پرترددترین محور به ترتیب ایلام – چوار با ۶۵۶ هزار و ۵۴۶، ایوان – اسلام آباد ۵۶۷ هزار و ۷۲ و ایوان – چوار با ۵۴۳ هزار و ۹۷۹ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام همچنین از افزایش ۳۴ درصدی تردد خودروهای سنگین در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد وسایل نقلیه سنگین یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۸۲ خودرو در جاده های استان تردد کرده اند.

چشمه خاور در خصوص جابجایی میزان کالا هم گفت: ۵۷۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابجا شده است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.