تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

استاندار: ۶ هزار نیرو در حوزه نفت و گاز ایلام فعال هستند

استاندار: ۶ هزار نیرو در حوزه نفت و گاز ایلام فعال هستند
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه ۶ هزار نیرو در حوزه نفت و گاز استان فعال هستند، گفت: تمامی مایحتاج این افراد و ملزومات شرکت ها باید از ایلام خریداری شود و پیمانکاران به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

 

حسن بهرام نیا روز جمعه در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران حوزه اقتصادی استان، اظهار داشت: همچنین در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ نفر در پتروشیمی دهلران در حال فعالیت هستند که با توسعه آن تعداد این نیروها افزایش می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بالای استان در حوزه انرژی افزود: در بخش نفت و گاز نیز ظرفیت های زیادی وجود دارد که میتوان به ۵ درصد منابع نفت و ۱۱ درصد منابع گاز کشور اشاره کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه اعتلا و پیشرفت این استان نصب العین همه است، تاکید کرد: ایلام ظرفیت های بالقوه زیادی نظیر کشاورزی، گردشگری، گردشگری مذهبی، معدنی دارد.

بهرام نیا با بیان اینکه بخش ناچیزی از ظرفیت های حوزه نفت و گاز ایلام بالفعل شده است، یادآور شد: نزدیک به ۱۵۰ هزار بشکه روزانه در غرب کشور تولید می شود که از میزان ۱۴۵ هزار بشکه مربوط به ایلام است.

وی با اشاره به اینکه ایلام مقام سوم ذخایر حوزه نفت کشور را داراست و از قطب های مهم انرژی کشور به شمار می آید، گفت: یکی از ظرفیت های بالقوه ایلام که می‌تواند زمینه ساز توسعه استان باشد، نفت و گاز و حوزه انرژی است که باید به طور ویژه به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: وقتی که آلایندگی های حوزه نفت و گاز متوجه استان است، باید بخش اعظمی از نیروی این شرکت ها نیز بومی باشند و تمامی شرکت ها به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

 

۱۲۶ پیمانکار غیر بومی حوزه نفت و گاز در ایلام فعالیت می کنند

استاندار ایلام در ادامه گفت: ۱۲۶ پیمانکار غیر بومی در حوزه نفت و گاز ایلام فعالیت هستند که با هماهنگی وزیر نفت مقرر شد چنانچه این شرکت ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکنند فرمانداران هیچ خدماتی به آنان ارائه نکند.

بهرام نیا تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده تعدادی از این شرکت ها در استان گشایش حساب داشتند و تلاش داریم مابقی شرکت ها نیز در این خصوص اقدام کنند.

 

درخواست استاندار ایلام از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

استاندار ایلام در ادامه از معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درخواست کرد پیمانکاران حوزه نفت و گاز تمامی ملزومات خود را از استان خریداری و و علاوه گشایش حساب و پرداخت حق مسئولیت اجتماعی، اشتغال و بکارگیری نیروی بومی در دستور کار قرار دهند.

بهرام نیا اضافه کرد: عایدات یک درصد تولیدات سالانه نقت و گاز استان و مسولیت اجتماعی می تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند.

وی با انتقاد از تقلیل ۱۴ شرکت آلاینده به ۴ شرکت دارای آلاینده در استان، گفت: در ادوار گذشته ۱۴ شرکت دارای آلایندگی در استان معرفی شد که این رقم به چهار شرکت تقلیل یافت بطور قطع ین موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار ایلام به یادآوری دیدار با وزیر نفت پرداخت و گفت: در دیدار با وزیر خواستار شدیم به بهداشت و درمان استان توجه ویژه کند و یک بیمارستان در استان ایجاد شود.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود ایلام را گرانیگاه اربعین و مردم این دیدار را نماد ایثار و مقاومت عنوان کرد و گفت: مردم این دیار مردانی سخت کوشی و شجاعی است که سنگر را در مقابل دشمن حفظ کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.