تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

همراه با زائران ایرانی از رمی جمره تا چادرهای منا و ذبح قربانی

همراه با زائران ایرانی از رمی جمره تا چادرهای منا و ذبح قربانی
تهران- زائران ایرانی حج تمتع ۱۴۰۱ بعد از رمی جمره عقبه در چادرهای منا مستقر شدند.

 

با توجه به انجام عملیات انتقال نزدیک به چهل هزار زائر ایرانی از سرزمین عرفات به مشعر و منا که با موفقیت انجام شد هم اکنون همه زائران در چادرهای استقرار یافته سرزمین منا مستقر شده‌اند.

زائران ایرانی که شب گذشته درمزدلفه بودند و با طلوع آفتاب همراه با حجاج دیگر کشورها وارد منا شده و در چادرهای کاروان های ایرانی مستقر شده اند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین امروز همراه با کاروان های زائران ایرانی ازمزدلفه راهی منا و در چادر بعثه مقام معظم رهبری مستقر شد.

همراه با زائران ایرانی از رمی جمره تا چادرهای منا و ذبح قربانی

براساس برنامه ریزی های انجام شده و طبق برنامه زمان بندی کشور میزبان زائران کشورمان از ساعت ۹ بوقت محلی (۱۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران) تا ساعت ۱۲ ظهر برای رمی جمره عقبه رفتند.

در این ارتباط گروه های راهنمایان و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت در مسیرهای جمرات مستقر بودند و عزیمت کاروان ها از محل خیمه ها به جمرات و بازگشت توسط ستاد حج رصد می شد.

همچنین حدود نیمی از زائران ایرانی که بانوان هستند به همراه مضطرین شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراری داشتند و پس از ورود به منا رمی جمرات را انجام داده و درچادرها مستقر شدند.

در این میان ذبح قربانی زائران آغاز شده و همچنان ادامه دارد. پس از ذبح زئران حلق و تقصیر انجام می دهند و سپس بقیه اعمال حج را در بیت الحرام انجام خواهند داد.

گفتنی است منابع سعودی پیش تراعلام کردند امسال بیش از ۸۵۰۰۰۰ زائر خارجی و ۱۵۰۰۰۰ زائر از داخل این کشور مناسک حج تمتع را انجام می دهند. امروز در عربستان عید قربان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.