تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

استاندار: کشتار مرغ روزهای چهارشنبه در ایلام ۲ برابر شود

استاندار: کشتار مرغ روزهای چهارشنبه در ایلام ۲ برابر شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به کمبود مرغ در روزهای پایانی هفته در استان خواستار ۲ برابر شدن کشتار مرغ در روزهای چهارشنبه هر هفته شد.

 

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان استان اظهار داشت: با توجه به کاهش جوجه ریزی و در پیش بودن ایام ماه محرم و اربعین که مصرف مرغ ۲ برابر می شود، باید وضعیت جوجه ریزی بررسی و مشکلات در جلسه ویژه بررسی شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از کمبود مرغ در روزهای آخر هفته باید کشتارگاه روزهای چهارشنبه ۲ برابر ظرفیت کشتار کند.

استاندار ایلام با تقدیر از اقدام انقلابی توسط سران سه قوه برای برخورد با متخلفان گفت: این اقدام در راستای حقوق مردم به وجود آمد.

بهرام نیا یاداور شد: باید هرچه سریعتر نرخ کارهای خدماتی و بهداشتی تعیین و ابلاغ شود.

بهرام نیا همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار استان شد و گفت: امیدواریم با راه اندازی میدان میوه و تره بار تورم استان کاهش یابد.

وی تاکید کرد: اگر وضعیت میدان میوه تره بار تا هفته آینده مشخص نشود، به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

کاهش سه درجه ای نرخ تورم در ایلام

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بیان وضعیت تورم در کشور و استان پرداخت و گفت: شاهد نزول تورم استان در سطح کشور هستیم که بیانگر تلاش مجموعه اقتصادی و دستگاه های نظارتی است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی به خوبی پای کار بودند و شاهد نزول تورم در سال جاری هستیم، افزود: تورم در استان بر اساس اعلام مرکز آمار کشور سه درجه کاهش یافته است.

وی افزود: می طلبد که فعالیت و پیگیری بیشتر شود که در این خصوص موفق تر از ماه‌های قبل و ماه جاری پیش برویم.

افزایش کیفیت نان در ایلام

بهرام نیا به وضعیت کیفیت نان ایلام پرداخت و گفت: با توجه به گزارش اداره غله از بازرسی ها بر اساس آمار ۴۷۷ نانوایی کسر آرد شدند، ۱۹ نانوایی پلمب و ۳۵۸ واحد نیز به تعزیرات معرفی شده اند، اگر نظارت ها و بازرسی ها باشد، همه چیز قابل تنظیم است.

وی اظهار داشت: در بحث نان، کیفیت و کمیت نان  و تعداد نانوایی ها به خوبی مورد رصد قرار می گیرد و نسبت به قبل که تعطیلی خود سرانه، عرضه آرد خارج از شبکه و بازار سیاه وجود داشت، وضع بهتر شده است.

استاندار ایلام با تاکید بر تداوم روند بازرسی و نظارت بر نانوایی ها یادآور شد: برای ارایه خدمات مطلوب به مردم باید از همه اهرم های نظارتی استفاده کنیم.

بهرام نیا اظهار داشت: عملکرد اداره غله در این زمینه از نظر بازرسی و نظارت در مقام مقایسه با گذشته خوب بوده اما نیاز است که بیشتر شود.

وی به استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی مهر و امید برای نانوایی ها تاکید کرد و اضافه کرد: بهسازی نانوایی ها در هلیلان انجام گرفته و امیدواریم بزودی سایز نانوایی های استان نیز بهسازی و تجهیز و نوسازی شوند.

استاندار ایلام گفت: بازرسی و نظارت ها بر توزیع آرد و پخت نان از نظر کمی و کیفی و رعایت بهداشت نسبت به سال گذشته بهتر شده و انتظار این است که پایش و نظارت ها استمرار داشته باشد تا به حد مطلوب برسیم.

برخورد جدی با تعطیلی خودسرانه روز جمعه نانوایی ها

بهرام نیا اظهار داشت: ساعت پخت نانوایی ها باید به اطلاع مردم برسد و بعضی از نانوایی ها تعطیلی خودسرانه در روزهای جمعه دارند که در صورت مشاهده به شدت با آنها برخورد شود.

وی همچنین از فرمانداران به عنوان مسوول مستقیم خواست در راستای احیای حق شهروندان پیگیر بررسی وضعیت نان در شهرستان ها باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه نان ساجی یکی از منابع درآمد برای خانواده ها بویژه زنان بی سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنهاست و متناسب با ذائقه مردم است، باید تلاش کنیم سهمیه آرد آنها همچنان حفظ شود.

بهرام نیا اضافه کرد: تنوع نان در سطح استان باید مورد توجه قرار گیرد و این از حقوق شهروندی است.

وی همچنین در خصوص کارتخوان ها نیز گفت: طرح هوشمند سازی نانوایی ها به صورت آزمایشی انجام می شود و در بین کار مشکلات مشخص می شود که باید احصا و به بانک ارجاع شود.

استاندار ایلام بر نظارت بر صمونی پزی ها تاکید کرد و گفت: باید نظارت بر این واحدهای خبازی بیشتر شود که گرانتر از قیمت مصوب فروخته نشود.

وی افزود: بهداشت نان و تجهیز نانوایی ها با توجه به تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد مد نظر باشد، در پخت نان و میزان افزودنی نمک و سایر موارد مجاز طبق استاندارد باید رعایت شود.

وی، عملکرد بازرسان دستگاه قضا، صمت، تعزیرات ، اتحادیه و سایر افراد در بازرسی از نانوایی ها را نتیجه بخش اعلام کرد گفت: نسبت به سال قبل وضعیت بهتر شده اما باید اهتمام ویژه آنان به نظارت ها تداوم داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.