تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

معاون استاندار ایلام:

تکمیل زنجیره تولید به اشتغال زایی می انجامد

تکمیل زنجیره تولید به اشتغال زایی می انجامد
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: توسعه اقتصادی در تکمیل زنجیره تولید بوده و توجه و تقویت این حوزه ایجاد اشتغال پایدار را به همراه دارد.

 

شهریار عباسی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی دنیا امنیت غذایی است که این مهم نمی تواند توسط بازار تامین شود و دولت باید این نقش مهم را ایفا کند.

وی گفت: بخش کشاورزی، حوزه‌‎ای است که به دلیل درون‌زا بودن، اقتصاد مقاومتی را در دل خود لحاظ کرده لذا اگر حوزه صنعتی و خدماتی نیز دچار مشکل شود حوزه کشاورزی می‌تواند روی پای خود بایستد و به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: در این شرایط که کشور ما به‌دنبال رونق تولید است جایی که می‌تواند برای ما نقطه اتکا باشد حوزه کشاورزی است.

عباسی با بیان اینکه در حوزه تامین امنیت مواد غذایی و کالا های اساسی دولت تمامی تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: کشاورزی تنها تولید غذا نیست، بلکه تمام سیاست های کلان دولت در این تولید تاثیر گذار است و بدون آن نه تنها امنیت غذایی بلکه سیاست های وابسته به آن هم به مشکل بر می‌خورد و به همین دلیل دولت سیزدهم در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذای کشور وظیفه ای بسیار سنگین دارد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به حذف یارانه ها گفت: در بحث اقتصاد همه اتفاق نظر دارند که حذف یارانه‌ها توسط دولت‌ها در بخش کشاورزی جایز نیست چون یکی از بخشهای ارز بر بحث تامین کالاهای اساسی است و اگر یارانه‌ها هدفمند نشوند بخش آسیب پذیر جامعه بیشترین آسیب را می بیند.

وی ادامه داد:دولت ها چاره ای ندارد جز اینکه سیاست‌های کلان حمایتی ارائه دهند به ویژه در بخش های زیر ساخت های چون عرصه کشاورزی که خوشبختانه در دولت سیزدهم در این بخش سیاست های حمایتی ارزشمندی تدوین شده است به عنوان مثال وضع تعرفه صادرات و واردات به فراخور تولیدات کشاورزی در کشور بحث اصلاح نظام مند یارانه های مواد غذایی و هدفمند بودن پرداخت یارانه ها،ایجاد پرداخت تسهیلات برای تقویت زیرساخت های تولیدی در عرصه های کشاورزی و … از جمله این حمایت ها است.

عباسی با اشاره به وجود تحریم‌ها گفت: در این برهه ی سخت که تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ما وجود دارد چاره‌ای جز اتکا به تولید و تقویت آن در کشور نداریم و این مهم نیازمند تلاش همه جانبه می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام نیز در این آیین،به اهمیت کشاورزی در طول تاریخ و دین اسلام اشاره کرد و گفت:اهمیت و ارزش دادن به کشاورزی در فرهنگ غنی اسلام تا آنجا پیش رفته که اکثر پیامبران الهی، پیشوایان معصوم و بندگان صالح عملا به این کار پرداخته و به آن افتخار کرده اند.

آذرنوش عموزاده اظهار داشت: در دهه های قبل و پیش از پیروزی انقلاب بود که به دلیل مدیریت نادرست و نبود برنامه مشخص برای افزایش بهره‌وری، میزان تولید محصولات زراعی این منطقه از حد مشخصی فراتر نرفته بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت:در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توانایی تولید چهار برابر نیاز کشور خوشبختانه این مهم در استان وقوع پیوسته و می‌توان ایلام را با این میزان تولید یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور دانست.

عموزاده گفت:افزایش سرمایه گذار،افزایش بهره وری و تحلیل ذخیره تولید ۳ عامل مهم افزایش سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.