تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

امام جمعه ایلام:

اعتبارهای حوزه پیشگیری از معلولیت باید تقویت شود

اعتبارهای حوزه پیشگیری از معلولیت باید تقویت شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به هزینه های بالای درمان و نگهداری از افراد دارای معلولیت، اعتبارهای حوزه پیشگیری و کنترل معلول زایی باید افزایش یافته و تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی ایلام افزود: باید در کنار حمایت از افراد دارای معلولیت اقدام‌های موثر برای پیشگیری از گسترش معلولیت هزینه شده تا با بهره گیری از شیوه های مختلف بسیاری از معلولیت‌ها را کنترل کرد.

وی با اشاره به رویکرد بهزیستی مبنی بر عدم قطع مستمری مددجویان در صورت دریافت تسهیلات اشتغال تاکید کرد: این سیاست قابل تقدیر و حرکتی مثبت برای تشویق جامعه هدف به اجرای طرح های اشتغال است.

امام جمعه ایلام یک از دغدغه های مهم جامعه هدف بهزیستی بویژه معلولان را تامین مسکن عنوان و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح نهضت ملی مسکن بخشی از این دغدغه ها رفع شود.

کریمی تبار در خصوص اشتغال نیز اظهار کرد: استان ایلام دارای منابع غنی و نیروی انسانی ماهر بوده ولی متاسفانه فرهنگ کار در استان ضعیف بوده و عمده افراد بدنبال اشتغال دولتی هستند.

به گفته وی، باید شرایطی فراهم شود تا از طریق مشاغل خانگی زمینه اشتغال و رفع بیکاری افراد جویای کار فراهم و با پرداخت تسهیلات و فراهم کردن بازار کار از جامعه هدف در راستای استقلال مالی آنها حمایت شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی گفت: در این زمینه باید شناسایی و رصد آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار و اهتمام ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از افراد خیر و نیکوکار در خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی بویژه اقدام اخیر خیر نیک اندیش حاج عبدالحمید چراغی در اهدا ۱۵۰ دستگاه ویلچر به معلولان و سالمندان ایلامی، از افراد خیری که تمکن مالی مناسب دارند، خواست تا با اهدا کمک‌های خود زمینه خدمات دهی هرچه مطلوبتر به جامعه هدف بهزیستی را فراهم کنند.

وی بیان کرد: خدمت در بهزیستی بسیار ارزشمند و نعمت بزرگی بوده و با توجه به جامعه هدف این مجموعه که عزیزترین افراد هستند بالاترین عبادت محسوب می شود.

وی همچنین از اداره کل بهزیستی استان خواست زمینه بازدید مستمر مسئولان از جامعه هدف بهزیستی را فرهم کند.

بهره مندی عموم مردم از ۲۰۰ خدمت بهزیستی

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار با اشاره به حمایت این اداره کل از ۴۳ هزار مددجو گفت: بیش از ۲۰۰ ماموریت از طریق این سازمان به عموم مردم و جامعه هدف ارایه می شود.

حسین نورعلیوند مسکن و اشتغال را از مولفه های مهم این سازمان در بازتوانی مددجویان عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۷۰۰فقره تسهیلات اشتغال به جامعه هدف بهزیستی این استان با ۴۱۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گزارشی از فعالیتها و خدمات این سازمان در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارایه و از حمایتهای بنیاد مستضعفان، سپاه، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام راحل و افراد خیر در حمایت از جامعه هدف بهزیستی تقدیر کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.