تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای در ایلام ارایه شد

یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش های فنی حرفه ای در ایلام ارایه شد
.

 

ایلام – مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در چهار ماهه سال جاری از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان، با فراهم سازی زمینه برای گسترش حضور بخش غیردولتی، به مهارت جویان ارائه شد.

حامد سلیمانی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری، نیروی انسانی است، هر چه نیروی انسانی با تکیه بر آموزش ها از توانایی و کارآمدی بهتری برخوردار باشد، می تواند در حوزه خود بستر این امر مهم را هموار کند.

وی رویکرد تمام برنامه‌ها را، ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی که مرتبط با حکمرانی آموزش‌های مهارتی و مدیریت محلی است دانست و افزود: هدف، سوق دادن همه‌ افراد جامعه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌گرایی است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام هدف از آموزش‌ها را افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده‌ وظایف شغلی دانست و یادآور شد: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

سلیمانی تاکید کرد: ۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان ایلام فعال است که در این آموزشگاه ها ۲۸۸ حرفه در چهار شاخه صمت، خدمات کشاورزی، فرهنگ و هنر به متقاضیان آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام برای ارائه آموزش های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری (چهار ماهه) یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت بود، اضافه کرد: این آموزشگاه ها سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را به مهارت جویان ارائه کردند.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام بیان کرد: مرکز جدید آموزش فنی و حرفه ای، مرکز مشاوره شغلی دانشگاه آزاد، مرکز کمپ ترک اعتیاد شهرستان چوار، نمایشگاه آثار کار آموزان در مجتمع ارشاد ایلام، کارگاه آموزشی روستاییان شهر ایلام و کارگاه مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در شهر ایلام از جمله برنامه های افتتاحی هفته ملی مهارت در ایلام است.

سلیمانی، طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و مناطق محروم، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری متعدد با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت در امر مهارت آموزی، توسعه مشاغل خرد و کوچک به منظور توسعه اشتغال در قالب مشاغل خانگی، توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، واگذاری و برون سپاری برنامه های آموزشی با اولویت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را از برنامه های فنی و حرفه ای ایلام در سال جاری عنوان و بر لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی در ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه و به منظور فراهم شدن زمینه اشتغال کودکان کار، طرح آموزش کودکان کار در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

سلیمانی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام در نظر دارد بر اساس نیاز سنجی دوره‌های ویژه‌ای را به این منظور برنامه ریزی و اجرا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مهمی چون پتروشیمی و پالایشگاه که در استان وجود دارد گفت: باید با تکیه بر مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر زمینه را برای ایجاد و به کار گیری نیروهای بومی فراهم کرد، که خوشبختانه این مهم در اولویت فنی و حرفه ای قرار گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.