تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

پیام تسلیت سرپرست پست استان بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

پیام تسلیت سرپرست پست استان بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
نگاه اقتصاد - صادق غلامی سرپرست پست استان در پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی عاشقان و دلسوختگان ساحت مقدس حضرت اباعبدالله، عموم شیعیان، هموطنان و همكاران پرتلاش شبکه پستی کشور تسلیت گفت.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان، در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی”

” السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم ”

محرم ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی از منکر و ماهی است که باید از آن درسهای زندگی و واقعیات دین میبن اسلام را فرا گرفت و با عزاداری و تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یاد آور شد.

تاسوعا و عاشورا، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه‌های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت‌شان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده‌دلان و نیک‌سیرتان قرار گرفت.

عــاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.
عـاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده است و هـمواره آمـوخته است که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از خصلت‌های دیگر، برای انسان لازم است. بـرای حفظ دین باید فداکاری کرد، در راه قرآن از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه باید در یک صف قرار گیرند.
امـروز فرهنگ عاشورایی چنان در عـمق جان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عـشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

بدون شک این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را به خوبی بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم و با تفکر در ماهیت قیامی که بقای دین مبین اسلام را تضمین کرده و کامل ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق، علیه باطل است، ظلم ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اخلاقی را ترویج دهیم.
ایـنجانب فرا رسیدن ایام حزن انگیز تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که یادآور رشـادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است را به عموم هموطنان و تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) به ویژه همکاران خدوم و پرتلاش شبکه پستی کشور تسلیت عرض می نمایم. امیدوارم با الطاف ویژه الهی و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) همواره در زمره یاران صدیق حضرت ولی عصر(عج) و پیروان راستین مکتب سالار شهیدان باشیم. ان شاالله

صادق غلامی

سرپرست اداره کل پست استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.