تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

امام جمعه ایلام:

توسعه تعاونی‌ها نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد

توسعه تعاونی‌ها نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد
ایلام -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بخش تعاون در قانون اساسی کشور ما پررنگ دیده شده و با توجه به شرایط استان، توسعه تعاونی‌ها نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون، اظهار داشت: صنایع دستی از ظرفیت های بزرگ برای ایجاد تعاونی و اشتغال بین جوانان استان است و در قالب تعاونی نیز ظرفیت بزرگی اشتغالزایی در استان وجود دارد که با استفاده از فرهنگ کار می توان در این حوزه شغل های زیاد ایجاد کرد.

وی افزود: زمینه آموزش و ارائه تسهیلات به جوانان برای اشتغال فراهم است که باید دستگاه های اجرایی برای فرهنگ سازی درخصوص اشتغال در استان گام بردارند و باید جوانان را به سمت این ظرفیت ها سوق داد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: با توجه به ظرفیت اربعین و مرز مهران، جوانان زیادی در ایام اربعین از سراسر کشور برای کسب درآمد وارد مهران می شوند، اما جوانان استان و مهران از این ظرفیت استفاده نمی کنند که باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان بر ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام دارای بهترین موقعیت برای کشت های زعفران و گل نرگس در کشور است و باید از این ظرفیت برای توسعه اشتغال و کسب درآمد استفاده شود و در ایام اربعین، نمایشگاه های فروش صنایع دستی و سوغات استان برپا شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: در هفدهمین جشنواره برتر استان ۲ شرکت تعاونی بر اساس شاخص های مربوطه بالاترین امتیازات لازم را کسب کرده که در جشنواره استانی معرفی و در هفته تعاون مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

نورالدین الیاسی اظهار داشت: فرآیند انتخاب تعاونگران به شکل الکترونیکی و پس از صحت سنجی مدارک و مستندات اعلام شده از سوی تعاونگران و مشخص شدن امتیاز و رتبه نهایی، ارزیابی حضوری نیز توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی با بیان این که در استان ایلام ۲ هزار و ۹۲ شرکت تعاونی فعال با اشتغال ادامه داد: در هفته تعاون امسال هفت طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال و پیش بینی ۱۲۷ فرصت شغلی به بهره‌برداری می‌رسد.

الیاسی اظهار داشت: با آغاز هفته تعاون و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون مراسم افتتاح نمادین ۴۵۷ طرح تعاونی با مشارکت ۲۱ هزار و ۴۳۳ عضو و سرمایه گذاری بیش از ۴۱۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۱ هزار و ۶۸۶ نفر در سطح کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: کمیته ای برای احیا و فعال کردن تعاونی های غیرفعال در استان تشکیل شده که تعدادی از تعاونی ها برای احیا نیازمند تسهیلات هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.