تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان:

استخدام و بکارگیری چهار هزار نفر نیروی انسانی/در جهت تحقق عدالت اجتماعی در استخدام های دولتی

استخدام و بکارگیری چهار هزار نفر نیروی انسانی/در جهت تحقق عدالت اجتماعی در استخدام های دولتی
.

سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بیان کرد:استخدام و بکارگیری چهارهزارنفر نیروی انسانی،به منظور تحقق عدالت اجتماعی در استخدام های دولت و جذب نیروی انسانی متخصص و ماهر وتبدیل وضعیت ۲هزارنفر معادل ۹۱درصد از نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه های اجرایی استان به رسمی، قطعی انجام پذیرفته است.

امین دوست محمدی امروزصبح(۶شهریور۱۴۰۱)در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ی دولت عنوان کرد:با توجه به رشد اقتصادی استان ،براساس محاسبات اولیه برای تحقق رشد اقتصادی ۹,۶درصد استان،نزدیک ۲۶هزارمیلیارد تومان نیاز است،متوسط رشد اقتصادی تکلیفی برای استان های کشور هشت درصد بوده اما برای استان ایلام براساس ملاحظات آمایشی و گزارشات آماری تدوین سال گذشته،رشد اقتصادی ۹,۶درصدی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی منتشرشده ارزش افزوده استان ۳۵هزار میلیارد تومان است، افزود: ۶۵ درصد در حوزه ی استخراج نفت و ۳۵ درصد ارزش افزوده ی غیرنفتی است که در بخش نفت بدلیل عدم فرآوری در استان و چرخه ی معیوب اقتصاد نفت استان ،لحاظ نمی گردد و در اصل برای محاسبه واقعی اقتصاد استان تنها ۳۵درصدغیرنفتی مد نظر است.

دکتر دوست محمدی از اتمام مطالعات برنامه ی توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۲۲۵روستای استان خبر داد و اذعان داشت:در این روستاها به منظور شناخت علمی و تحلیل راهبردی مزیت ها، توانمندی ها و توسعه ی اقتصادی و اشتغال‌ زایی و همچنین بسترسازی جهت رفع موانع کارهای شاخصی صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه بخش خصوصی امکان ایجاد ۵۷هزارشغل در صورت برون سپاری تعدادی از مسئولیت های اداری را دارد، یادآور شد: براساس داده های آماری صورت گرفته در استان ۱۸۰ تا ۱۸۷ امور تصدی گرایانه در نظام اداری وجود دارد که امکان واگذاری آنها به بخش خصوصی وجود دارد که بر اساس قیمت پایه پرداختی قانون کار و هزینه ها، شرایط ایجاد۵۷ هزار شغل در بخش خصوصی در استان ایلام وجود دارد.

دوست محمدی با ابراز ناراحتی از عدم هوشمندی نظام اداری استان، اظهار داشت: هوشمند سازی نظام اداری بطور شایسته ای در استان انجام نشده واین کم‌کاری ها باعث بوجود آوردن چالش ها و حفره هایی برای پولشویی اداری وبر هم خوردن چارت سازمانی دستگاه ها و انتصاب کارکنان شده است و به نوعی برهم زدن تراز عملیات بودجه را بدنبال داشته است.

وی با عنایت به اینکه اعتبارات مصوب هزینه ای استان در سال ۱۴۰۱معادل ۶۳۱میلیارد ریال است که نسبت به مصوب سال ۱۴۰۰نزدیک ۲۸,۵درصد افزایش داشته،گفت: اعتبار ردیف اربعین در سال ۱۴۰۱مبلغ ۱۵۲میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته معادل ۶۰درصد افزایش دارد و همچنین افزایش تملک دارایی های استان به مبلغ یک هزار و۱۴۷میلیارد تومان در سال۱۴۰۱بوده که نسبت به سال گذشته ۲۷,۹درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تأکید کرد: دولت برای اولین بار برنامه ی ارتقای بهره وری در نظام اداری را بصورت عملیاتی در بودجه ادارات لحاظ کرد و براساس شاخص های موجود سه ماه یکبار دستگاه ها مکلف به ارائه ی گزارش در خصوص عملکرد این شاخص ها هستند.

به گفته ی دوست محمدی مدیران با بهره گیری از منابع متعدد من جمله جذب حداکثری سرمایه گذاری بخش خصوصی،تسهیلات بانکی، تقویت مشارکت نهادهای انقلابی مانند ستادا جرائی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت،منابع داخلی شرکت ها، افزایش درآمدهای مالیاتی،اعتباراتی را برای استان جذب نموده و به منابع حاصل از درآمدهای عمومی و خصوصی و ایضآً واگذاری دارایی های سرمایه ای همانند فروش اموال منقول وغیر منقول بسنده نکنند.

وی با بیان اینکه نظام اداری در برنامه ی ششم توسعه در حال کوچک شدن است، ابراز کرد:کلیدی ترین ساختار تصمیم ساز و تصمیم گیر در همه ی حوزه ها نظام اداری است و در حال حاضر ۳۲هزار نفر نیروی انسانی در استان شاغل وجود دارد که با یک سوم همین نیروها امکان تحقق اهداف سازمانی وجود دارد با این حساب بخش عمده ای از مسئولیت ها با نظارت دیگر دستگاه ها به بخش خصوصی واگذار گردد.

دوست محمدی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در ادارات و مشخص شدن وضعیت استخدامی نزدیک به ۹۱درصد از آنها و تکمیل آن تا پایان امسال اضافه کرد:عدالت محوری موضوع جدی دولت سیزدهم در مردمی سازی تولید و اقتصاد است،طبق تاکید رئیس جمهور محور اقتصاد و تولیدد باید مردم باشند و شرکت های دانش بنیان با نظر به ظرفیت های خود در ایجاد و خلق ایده های اشتغال زا، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.