تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

امام جمعه ایلام:

تهذیب، تحصیل و ورزش سه وظیفه خطیر دانش آموزان است

تهذیب، تحصیل و ورزش سه وظیفه خطیر دانش آموزان است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور سه وظیفه خطیر تحصیل، تهذیب و ورزش را بر عهده دارند، گفت: تلاش دشمن ایجاد فاصله و شکاف بین نسل جوان و نوجوان با خداوند و معنویت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دانش آموزان بابصیرت باید آگاه باشند که فریب هجمه های اغواکننده دشمنان را نخورند و با تاسی از شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس مسیر تهذیب و معنویت را در پیش گیرند.

وی یادآور شد: مدارس ۲ سال به خاطر کرونا و در زمان جنگ هم به کرات به خاطر بمباران هوایی تعطیل و در خارج از شهر و حتی در جبهه ها تشکیل می شد اما تحصیل و آموزش تعطیل نشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: علم آموزی حتی در زمان جنگ هم برقرار بود و دانش آموزان حاضر در جبهه ها همزمان در ۲ عرصه دفاع و درس فعالیت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: عرصه پیشرفت علمی باز شده چرا که بعد از پیروزی انقلاب، جوانان ایران اسلامی در زمان کوتاهی به قله های علمی در حوزه های مختلف دست یافتند و اکنون نیز برای رشد و شکوفایی کشور باید استعداد غنی ایرانی بکارگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: ورزش یکی دیگر از وظایف مهم دانش آموزان است که به طور جدی باید مورد توجه باشد تا در میادین ورزشی بین المللی و جهانی پرچم مقدس کشور را به اهتزاز درآورند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ هزار دانش آموز در پایه های تحصیلی مختلف آغاز شد.

در این آیین همزمان زنگ صلح و دوستی مدارس، دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نواخته شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.