تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

امام جمعه ایلام: بسیج عمومی برای تحقق جهاد تبیین در جامعه باید شکل بگیرد

امام جمعه ایلام: بسیج عمومی برای تحقق جهاد تبیین در جامعه باید شکل بگیرد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: همانگونه که تمام دستگاه ها، مسوولان و مردم برای اربعین و خدمات رسانی به زائران بسیج شدند، برای جهاد تبیین نیز بسیج عمومی و همگانی مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در همایش تقدیر از فعالان اربعین ۱۴۰۱ اظهار داشت: با جهاد تبیین نسل جوان و نوجوان به هجمه های شوم دشمنان واقف و مفتخر به داشته های کشور خود می شود و فریب القائات فریبنده و اغوا کننده تبلیغات دشمن را نمی خورد.

وی افزود: دشمن سعی دارد با استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای فکر و ذهن جوانان و نوجوانان را در اختیار بگیرد در حالی که نسل جدید به جای حرف شنوی از رسانه های معاند باید گوش به فرمان رهبری و والدین خود باشند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش مسوولان در اربعین امسال پرداخت و یادآور شد: هرچند نبود آزادراه و راه آهن یک خلاء بزرگ و مورد نیاز استان است اما با این وجود خدمات رسانی به زائران در حوزه های مختلفی چون اسکان، ترابری، تغذیه، حفظ امنیت و سلامت زائران به درستی مدیریت شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: اربعین امسال هرچند امکانات نسبت به حجم جمعیت کم و گرمای هوا زیاد بود اما با مدیریت درست مسوولان و همکاری مردم، تلفات ناشی از گرمازدگی رخ نداد و آب سرد و یخ به وفور در بین مردم توزیع شد.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در اربعین امسال برگزاری نماز جماعت در کنار ایستگاه های صلواتی بود که بیانگر تقویت رویکرد معنوی و فرهنگی اربعین بود.

امام جمعه ایلام از مدیریت حمل و نقل زائران توسط دستگاه های مرتبط تقدیر کرد و افزود: اعزام تعداد انبوهی از خودروهای عمومی به استان ایلام برای جابجایی برون و دورن شهری زائران قابل توجه بود و همچنین راه های استان در مسیر تردد زائران با وجود نبود اعتبارات توسعه چشمگیری یافته است.

کریمی تبار خواستار توسعه زیرساخت های اربعین در دیگر شهرستان های استان به موازات مهران شد و ادامه داد: افزایش بودجه اربعین در سال جاری به همت پیگیری مسوولان ارزشمند بود که امید است برای سال آینده اعتبارات اربعین در ردیف بودجه استاتی قرار بگیرد.

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از اتمام کنگره بزرگ اربعین، یک نشست آسیب شناسی در مجلس برگزار شد تا از هم اکنون تکمیل زیرساخت های نیمه تمام اربعین انجام گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.