تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

انسجام مدیران استان ایلام در اربعین ۱۴۰۱ شایسته تقدیر است

انسجام مدیران استان ایلام در اربعین ۱۴۰۱ شایسته تقدیر است
ایلام - نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور در مهران با تقدیر از مدیریت منسجم مجموعه دستگاه های اجرایی استان ایلام در اربعین ۱۴۰۱ گفت: بیش از ۷۵ درصد زائران از مهران تردد کردند و باوجود اینکه حجم زیادی از مسافران اربعین استان ایلام را برای عبور انتخاب کردند.

 

سردار علی شمشیری روز سه شنبه در همایش تقدیر از فعالان اربعین اظهار داشت: هرچند حجم زیادی از زائران به ایلام فشار آورد اما انسجام خودجوش مردم و مسوولان استان و استان های معین حضور انبوه زائران در ایلام را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در سایه اقتدار و عظمت خود اکنون به مدیترانه رسیده و کنگره اربعین را جهانی کرده است و امسال برای اولین بار حدود ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف در اربعین شرکت کردند.

سردار شمشیری یادآور شد: اربعین امسال به پایان رسید و باید از هم اکنون اقدامات انجام گرفته ناتمام تکمیل و از سرمایه های کشور و مردم حفظ شود و تا قبل از اربعین سال آینده زیرساخت های اجرایی شود که با تکمیل این طرح ها ۷۰ درصد مشکلات تردد زائران کاهش می یابد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز گفت: ایران در ماه های اخیر خالق پیروزی های بزرگی چون اربعین، انعقاد پیمان های بزرگ بین المللی و جراحی بزرگ اقتصادی موجب خشم و انزجار دشمن شد.

سردار جمال شاکرمی افزود: دشمن که دستاوردهای ایران را تاب نیاورد و با تشکیل اتاق های فکر خود سعی در ایجاد ناامنی و اشوب در کشور کرد و نیروهای معلوم الحال خود را به کف خیابان ها آورد.

وی ادامه داد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با اشراف اطلاعاتی خاموش و اشکار و نقطه زنی خود گروهک های منفور ساکن در اقلیم را هدف و آماج موشک های خود قراردادند و در اینده ای نه چندان دور طومار حزب های کردی درهم پیچیده می شود.

شاکرمی تاکید کرد: باتوجه به اینکه احزاب تجزیه طلب کردی مورد آماج ما هستند، خانواده ها باید مواظب باشند تا جوانان و فرزندان آنها ناخواسته و کورکورانه جذب فریب های خطرناک این احزاب را نخورند.

وی با بیان اینکه کشور ایران همچون کشورهای متطقه نیست و ریشه در عنق تاریخ دارد، یادآور شد: به مدد امنیت عالی کشور، دسیسه تجزیه ایران هیچگاه روی نخواهد داد و مسوولان امنیتی و اطلاعاتی به ویژه عامه مردم اجازه ورود جاهلیت مدرن به کشور را نخواهند داد.

وی به موضوع اربعین نیز اشاره کرد و افزود: اربعین به‌عنوان یک مکتب و گفتمان به واقع رزمایش بزرگ هماهنگی همه دستگاه ها و مردم در اقصی نقاط کشور است و اربعین حاصل یک نگاه جهادی و کار سیستماتیک و همچون زنجیره ای به هم متصل است.

شاکرمی اضافه کرد: اربعین در ایلام به همت مردم، مسوولان و روحانیت مدیریت شد و ایلام در خدمت رسانی به اربعین سربلند بیرون آمد و به برکت اربعین و خون پاک شهیدان به قله رفیع ایران تبدیل شده است.

فرمانده سپاه استان ایلام اظهار داشت: جهانی کردن اربعین، ضامن پیشرفت و تعالی کشور است چرا که این کنگره بزرگ چشم دشمن را کور کرد و این همایش جهانی با وجود انبوه زائران از سراسر دنیا اما امنیت این مسافران عتبات عالیات با وجود تحرکات دشمنان تامین شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.