تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

نیروهای بازرسی و حقوقی با هدف مچگیری در دستگاه ها مستقر نشده اند

نیروهای بازرسی و حقوقی با هدف مچگیری در دستگاه ها مستقر نشده اند
ایلام -  معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: بازرسان، حقوقی و حراست دستگاه ها با هدف مچ گیری و کمین مدیران و نیروها مستقر نشده اند بلکه هدف آنها رعایت قانون و جلوگیری از فساد اداری است.

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و مصادیق فعل و ترک فعل و مجازات های پیش بینی شده در قوانین و مقررات سازمان بازرسی استان اظهار داشت: عدم اشراف جامع مدیران و بدنه دستگاه ها به قوانین خواسته یا ناخواسته باعث بروز تخلفات اداری می شود و بازرسان و نیروهای حقوقی مستقر در دستگاه ها باید زمینه آشنایی مدیران غیرمطلع به قانون را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف بازرسان تحقق عدالت محوری، پیشگیری از فساد و مقابله با این مقوله است که دستگاه های نظارتی بازرسی در این زمینه مهمترین وظیفه را بر دوش می کشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم جدی مبارزه با فساد دارد، ادامه داد: نظارت های به موقع و شفاف باعث جلوگیری از فساد می شود چرا که فساد و تخلف به یکباره شکل نمی گیرد و بلکه تدریجی و از مسائل کوچک شروع می شود.

حسنی با بیان اینکه بازرسان نقش کلیدی در جلوگیری از فساد دارند، یادآور شد: بازرسان باید بر مجموعه و واحدها اشراف داشته و در صورت مشاهده تخلف، موضوع را به توقع تذکر دهند.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی به هنگام افراد حقوقی، بازرسی و حراست دستگاه ها باعث جلوگیری از تخلف می شود و باید در این راستا حوزه نظارت و بازرسی با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی تقویت و سازکار و نیازمندی های مبارزه با فساد فراهم شود.

معاون استاندار ایلام اظهار داشت: انتشار اخبار وقوع فساد کلان باعث بی اعتمادی و دلسردی می شود که اینگونه مسائل علاوه بر مدیران آن دستگاه، همه دستگاه های نظارتی را نیز به سوال و چالش می کشد.

حسنی افزود: عدم آشنایی مدیران یا کارشناسان به وظایف قانونی باعث بروز مشکل و تخلف می شود و در این مسیر آموزش و اشراف به تکلیف و وظایف امری ضروری است.

وی تاکید کرد: البته نکته حائز اهمیت اینکه بازرسان با توجه به اهمیت موضوع باید با تسهیل امور در ادارات مانع احتیاط و عدم ریسک پذیری مدیران نشده تا طرح های توسعه ای استان متوقف نشود.

بازرس کل استان ایلام نیز گفت: نقش بازرسان در کاهش تخلفات اداری تاثیرگذاری جدی دارد و مشکلات دستگاه ها با تعامل و هم افزایی مرتفع می شود.

مهدی اصلانی کرچی افزود: هم افزایی مطلوبی بین مسوولان استان برای پیشرفت و تعالی و کاهش تخلفات اداری استان ایلام وجود دارد.

وی تاکید کرد: عامل اصلی بروز تخلفات اداری عدم اطلاع مدیران و بدنه از قانون است که موجب شکل گیری تخلفات در دستگاه ها می شود.

به گزارش ایرنا، این کارگاه با حضور معاون قضایی دادگستری و مسوولان بازرسی و حقوقی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.