تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

مهم ترین رسالت سازمان استاندارد رونق بخشیدن به اقتصاد ملی است

مهم ترین رسالت سازمان استاندارد رونق بخشیدن به اقتصاد ملی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت پیاده سازی استاندارد در جامعه گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان ملی استاندارد، سلامتی افراد جامعه و رونق بخشیدن به اقتصاد است.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره استاندراد ایلام با تبریک هفته استاندارد و تقارن آن با هفته وحدت اظهار داشت: اجرای استاندارد، یک اصل اساسی برای ورود به رقابت‌های جهانی است و این امر بر اهمیت استانداردسازی کالاها و حتی خدمات صحه می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط تاکنون اقدام‌های خوبی در حوزه استاندارد استان ایلام انجام شده است، افزود: کار استانداردسازی در جامعه‌ای که عده‌ای دنبال دور زدن قانون هستند و منافع کوتاه مدت شخصی خود را به منافع بلند مدت جامعه ترجیح می‌دهند، سخت و دشوار است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم به دنبال کالای با کیفیت هستند، تاکید کرد: سازمان استاندارد باید با موازی سازی و قرار دادن کیفیت به عنوان سرلوحه کار خود و رقابت با کالاهای خارجی اعتماد را بین تولیدکنندگان و خریداران ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه بهترین تبلیغ برای استاندارد عملکرد مناسب آن است، گفت: استاندارد برای سلامتی و ایمنی جامعه و هم برای سربلندی کشور از لازمه های اساسی محسوب می شود.

وی از نداشتن کالای مرجوعی در حوزه صادرات ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌های مرتبط در حوزه استانداردسازی و ترویج فرهنگ این مهم، به لحاظ تأمین سلامت و ایمنی مردم و جامعه بیش از پیش تعامل و همکاری با این اداره کل داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.

هفته استاندارد در ایران از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.