تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

ایلام در حوزه سینمای مستند و داستانی جایگاه ویژه ای در کشور دارد

ایلام در حوزه سینمای مستند و داستانی جایگاه ویژه ای در کشور دارد
ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سینماگران استان با وجود کمبود امکانات، بسیار خوش درخشیده اند و در حوزه مستند و مستند داستانی دارای جایگاه ویژه ای در کشور هستند.

 

علی هوشمند روز چهارشنبه در برنامه سینمای ایران به مناسبت گرامیداشت روز ملی سینما اظهار داشت: ایلام هنرمندان شاخص و برجسته ای در سطح ملی به ویژه در مستند و مستند داستانی دارد که وزنه تولیدات فیلم استان را بالا برده اند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال یکی از شاخص ترین آثار تولیدی ایلام فیلم مستند داستانی مستطیل قرمز است که با موضوع حادثه خونین زمین فوتبال چوار ساخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سینمای ایران پس از انقلاب با ساخت فیلم های فاخر در سطج جهان شناخته شد و سینمایی مبتنی بر تعهد، ادبیات مقاومت، معنویت، اشاعه و تجلی آموزه های مکتب شیعی شکل گرفت.

هوشمند تاکید کرد: سینماگران و فعالان سینما مکلف به احیای تعالیم معمویت، شعائر دینی و هویت ملی در سطح جامعه هستند.

فرماندار ایلام هم گفت: زبان گویای هنر بهترین و موثرترین شیوه برای انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب در داخل و خارج از کشور است.

نادری اضافه کرد: هنرمندان و سینماگران رسالت خطیری در این زمینه دارند و بار اصلی معرفی دستاوردهای نظام بر دوش این قشر است.

وی ادامه داد: هنرمندان و سینماگران با نگاه نافذ خود آنچه که شاید دیگران نبینند را دیده و در قالب هنر به نمایش می گذارند.

به گزارش ایرنا، در این برنامه پیام رییس سازمان سینمای کشور قرائت و از سینماگران و هنرمندان حوزه سینمای استان تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.