تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

ایلام در سالروز میلاد رحمت عالمیان و سلاله پاکش غرق شادی و سرور است

ایلام در سالروز میلاد رحمت عالمیان و سلاله پاکش غرق شادی و سرور است
ایلام - همزمان با فرا رسیدن ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) سراسر استان ایلام غرق در شادی و سرور شده است.

به همین مناسبت مردم شهرها و بخش های مختلف این استان با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های رنگی، برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی این مناسبت های مهم را گرامی می دارند.

بسیاری از مردم بویژه جوانان در حال برگزاری محافل گرامیداشت میلاد با سعادت آخرین فرستاده خدا و بهانه هستی و ششمین پیشوای شیعیان هستند.

به همین مناسبت جشن ویژه این مناسبت با عنوان بهار وحدت همدلی شامگاه پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی(ره) ایلام برگزار شد.

سخنرانی پیرامون شخصیت والای رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) و لزوم بهره گیری از منش و سیره اهل بیت در زندگی، اجرای موسیقی، نمایش طنز و مسابقه از جمله بخشهایی از این جشن بود که بصورت زنده از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام نیز پخش شد.

همچنین قرار است مراسم‌ جشن ۱۷ ربیع الاول امروز در شماری از اماکن مذهبی و بصورت ویژه بعد ازظهر در امامزاده علی صالح(ع) برگزار شود. همچنین بسیاری از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایلام با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه جشن و شادی این مناسبت خجسته را جشن می گیرند.

بسیاری از زوج های جوان نیز این ایام را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب و جشن های عروسی در ایلام حسابی رونق گرفته است.

بر اساس گزارش های رسیده از خبرنگاران ایرنا آیین های جشن و شادی میلاد رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) در شهرهای دره شهر، آبدانان، مهران، دهلران، بدره، ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول و چوار در حال برگزاری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.