تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۹

معاون استاندار ایلام: مدیران اجرایی ارتباط با شرکت های دانش بنیان را تقویت کنند

معاون استاندار ایلام: مدیران اجرایی ارتباط با شرکت های دانش بنیان را تقویت کنند
ایلام-  معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به حمایت ویژه دولت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مسایل و مشکلات استان باید در قالب این شرکت ها دنبال و رفع و مدیران اجرایی از ظرفیت این شرکت ها بهره بگیرند..

 

شهریار عباسی عصر سه شنبه در نشست حمایت از تولیدات دانش بنیان در شرکت پتروشیمی ایلام اظهار داشت: اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی در دنیا بسیار مهم است، اگر بررسی اجمالی از کشورهای توسعه یافته داشته باشیم مشخص خواهد شد در حوزه اقتصاد غیرنفتی رشد اقتصادی این‌ کشورها، ماحصل شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم‌ انقلاب مبنی بر اشتغال دانش بنیان و حمایت دولت سیزدهم از این بخش افزود: شرکت های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند، بطوری که رهبری چندی قبل در دیدار با نخبگان و فعالان شرکت های دانش بنیان بر اهمیت نقش این شرکتها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید و آنها را موثرترین مولفه های تحقق پایدار اقتصاد توصیف کردند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام با بیان‌اینکه باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به سمت شرکت های دانش بنیان جهت رفع مشکلات استان حرکت کنیم، تاکید کرد: شرکت های مربوطه باید پروژه های پیشنهادی خود را در زمینه دانش بنیان با رویکرد افزایش بهره وری ارائه دهند.

عباسی با اشاره به سرمایه گذاری دولت برای حفظ نخبگان در درون کشور اضافه کرد: برنامه دولت در این خصوص این است که پنج هزار نخبه خارج از کشور را به درون کشور باز گرداند.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که برای نخبگان باید یک‌ حساب جداگانه باز شود، ادامه داد: تلاش ما باید توجه به مساله باشد که زمینه جذب نخبگان در درون کشور فراهم ‌شود و در این زمینه باید مشکلات را مساله محور و به یک تیم ‌نخبه جهت رفع تحویل دهیم.

عباسی بر حمایت ویژه دولت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال در بخش های مختلفی چون اطفای حریق، کاهش آلایندگی ها، ریلی، مدیریت پسماند، پهبادی و دیگر حوزه های مختلف مدیریت کلان استان این آمادگی را دارد که با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ از این شرکت ها حمایت و کمک ‌کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.