تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

دادستانی ایلام به مسائل پروژه های نیمه تمام ورود می کند

دادستانی ایلام به مسائل پروژه های نیمه تمام ورود می کند
ایلام - دادستان مرکز ایلام گفت: پروژه های نیمه تمام جز حقوق عامه هستند و دادستانی برای تکمیل آنها باید ورود کند.

 

عبدالوهاب بخشنده روز شنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان دهلران اظهار داشت: دادستان بعنوان مدعی العموم در مواقع ضایع شدن حقوق بین المال پای کار است.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی پروژه های نیمه تمام در اقصی نقاط کشور و استان تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام جز حقوق عامه هستند و دادستانی باید در جهت حفظ بیت المال دلایل بروز این مسئله را بطور دقیق بررسی کند.

دادستان مرکز استان ایلام یادآور شد: شهرستان دهلران با ۲۲۰ کیلومتر مرز نیازمند گشایش مرز چیلات است و این یک مطالبه مردمی است، ضمن اینکه جاده های دهلران باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

بخشنده تاکید کرد: فرهنگ سازی در راستای از بین بردن سنت های غلط در پیشگیری از جرائم مهم می باشد.

وی صدور احکام قاطع برای قاچاقچیان را متذکر و تاکید کرد: بکارگیری نیروهای بومی باید طبق قانون مد نظر شرکت ها باشد البته در جاهایی نیز بکارگیری نیروهای تخصصی نیاز است که باید مد نظر باشد.

فرماندار ویژه دهلران نیز به ظرفیت های این شهرستان در حوزه نفت و گاز و کشاورزی و سرمایه گذاری های امیدبخش دولت در این زمینه ها اشاره کرد و گفت: گشایش مرز چیلات و تسریع در پروژه های راه سازی و از همه مهمتر بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها و تکمیل کارخانه سیمان دهلران از مطالبات جدی مردم و مسئولان و امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

لطیف صادقی ایجاد تفرجگاه برای مردم را از دیگر مطالبات دانست و افزود: پروژه بام دهلران شروع شده و جهت رفاه مردم تسریع در عملیات اجرایی آن ضرورت دارد و نیازمند حمایت دستگاه قضایی است.

امام جمعه دهلران هم از نقش قوه قضائیه ، نیروهای مسلح ، شورای تامین شهرستان و فرماندار ویژه دهلران و معاون سیاسی فرماندار در موضوع امنیت و اغتشاشات اخیر قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی تسریع در پرونده های قضایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام و رها شده را از دادستان خواستار شد و اضافه کرد: دادگستری پناهگاه مظلومان است و همواره مورد اعتماد مردم بوده است.

وی با قدردانی از زحمات بزرگان، متنفذین و ریش سفیدان در حل و فصل منازعات در سطح شهرستان، افزود: یکی از مواردی که به هنگام درگیری منجر به قتل دیده می شود، نقل مکان اجباری اقوام و بستگان درجه چندم فرد مجرم است که از دستگاه قضا انتظار می رود به این موضوعات و معضلات ورود و مانع آسیب دیدن و تضییع حق سایر افراد بی گناه شود.

در پایان با تقدیر از زحمات جباری دادستان قبلی دهلران بهنام تیرافکن بعنوان دادستان جدید دهلران معارفه شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.