تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

موجودی پرونده های محاکم قضایی ایلام ۳۳ درصد کاهش یافته است

موجودی پرونده های محاکم قضایی ایلام ۳۳ درصد کاهش یافته است
ایلام - رییس کل دادگستری ایلام از کاهش ۳۳ درصد پرونده های محاکم قضایی این استان در طول پنج ماه گذشته خبر داد.

 

عمران علی محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موجودی پرونده ها در محاکم قضایی استان در ابتدای فعالیت بنده ۲۱ هزار و ۵۲۸ پرونده بود که با کاهش ۳۳ درصدی به ۱۴ هزار و ۴۶۶ مورد رسیده است.

وی افزود: ماهیانه یک هزار مورد از موجودی پرونده های قضایی محاکم قضایی استان کاهش می یابد.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: ۷۲ هزار و ۸۳ پرونده در پنج ماه گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته که با احتساب ۶۶ هزار و ۷۹۱ پرونده قبلی عملکرد مثبت پنج هزار و ۲۹۲ مورد بوده است.

علی محمدی با اشاره به تصویب چهار طرح نوین مورد پیشنهاد استان در قوه قضاییه یادآور شد: طراحی و اجرای سامانه تحلیل هوشمند بنگاه های اقتصادی به نام طرح فراست عملیاتی شده که در این مسیر خریدار ملک یا هرگونه خدماتی مشخص می شود آیا تمکن مالی و شرایط خرید را دارد.

وی ادامه داد: همچنین طرح رهنمون قضایی ، هیات های صلح و دادرسی الکترونیک از دیگر برنامه های دستگاه قضایی استان برای ارتقا رسیدگی به پرونده ها است.

رییس کل دادگستری ایلام با اشاره به اینکه ۲۳ شعبه در استان وجود داشت که بیش از ۲۰۰ پرونده موجودی داشت که شعبه نامتعارف شناخته می شدند ، اضافه کرد: این تعداد شعبه با کاهش ۷۴ درصدی به ۶ شعبه کاهش یافته است.

علی محمدی یکی از مشکلات دستگاه قضایی را پرونده‌های معوق عنوان و تاکید کرد: پرونده ای که ۶ ماه از تشکیل آن بگذرد، معوق شناخته می شود و با تلاش های صورت گرفته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: قبلاً در شوراهای حل اختلاف ۳۳ درصد پرونده ها به صلح و سازش ختم می شد که با تلاش صورت گرفته هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است.

رییس کل دادگستری ایلام تشکیل ۲۰۰ هیات صلح ، ۸۹ مورد بازرسی از کلانتری ها ، رسیدگی به ۳۲ مورد شکایات مردمی و ۴۰۶ مورد بازدید از زندان ها را از دیگر اقدامات انجام شده در پنج ماه گذشته برشمرد.

علی محمدی گفت: سال گذشته در هفت ماهه ۴۸۳ مورد مجازات های جایگزین حبس انجام شد که در دوره مشابه امسال این تعداد به یک هزار و ۷۱ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: تمامی گروه های ضد انقلاب با ایجاد جنگ ترکیبی در این دوره با استفاده از فضای مجازی علیه نظام بسیج شدند و خسارت های را به بیت المال وارد کردند.

رییس کل دادگستری ایلام یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد این افراد با گروه های معاند تشکیلات سیا و موساد همراهی و در لوای اعتراض آنرا به اغتشاشات و آشوب تبدیل کردند.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: ۹۵ درصد افراد کیفرخواست آنها صادر و در ۱۱ مورد نیز رای صادر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.