تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد

نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد
نگاه اقتصاد - فاطمه رستگار گفت:نقش آفرینی نوجوانان استکبار ستیز ایرانی در قاموس تاریخ می درخشد و برگ های زرینی از شجاعت را در کارنامهٔ دانش آموزان ایرانی برای همیشه به ثبت رساند.

فاطمه رستگار در گفت و گو با خبرنگار نگاه اقتصاد، با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) درباره شهید فهمیده که می فرمایند؛ رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد،یاد آور شد: جایگاه این شهید نوجوان از نظر امام «ره» بسیار ارزشمند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،افزود:نوجوانی که با شجاعتش جاودانه شد و روز شهادتش به نام روز بسیج دانش‌آموزی ثبت گردید،الگویی ارزنده برای کودکان و نوجوانان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی است.

فاطمه رستگار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت این نوجوانان غیور بسیجی،اظهار داشت: نوجوانان عزیز این مرز و بوم با تأسی از منش و رفتار این شهید گرانقدر که درس ایثار و شهامتش در اذهان ملت ایران به یادگار مانده است، گام بر می دارند و راه این شهید گرانقدر که به دنیا درس از خود گذشتگی آموخت ادامه دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرو بودن یوم‌الله سیزده آبان و روز دانش آموز، اظهار داشت: دانش آموزان نوجوان و غیور ما در سال ۱۳۵۷ برای مبارزه با استکبار، نقشی پررنگ و فراموش نشدنی ایفا کردند و در تاریخ این سرزمین حماسه آفریدند.

وی افزود: نوجوانان فهیم و شجاع ایران اسلامی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ هویت خود را با نام ایثار ،شهامت،استکبار ستیزی و شهادت در دنیا به ثبت رساندند، تا بر تابلوی تاریخ ؛درس ظلم ستیزی و حق طلبی را برای دانش آموزان ایرانی به یادگار بگذارند.

وی افزود: این روز باشکوه، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان و نوجوانان عزیز کشورمان است ،تا خاطره شهادت فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و راهشان الگویی برای دانش آموزان در راه مبارزه با ظلم و ستمِ ابر قدرت های چپاول گر و استعمارگران باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از اجرای برنامه های کانون به مناسبت روز دانش آموز خبر داد و گفت: دیدار با خانواده شهید نوجوان «علی جرایه» که یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز با نام مقدس این شهید مظلوم نامگذاری شده یکی از برنامه های کانون در هفته جاریست.

وی افزود: تکریم خانواده شهدای نوجوان و تجدید میثاق با شهدا با حضور مدیرکل ،کارکنان و اعضای کانون، ترغیب و دعوت از اعضای کودک و نوجوانان جهت شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی،هنری گرامیداشت روز دانش آموز در مراکز ثابت استان،اجرای ویژه برنامه های فرهنگی،هنری توسط کتابخانه های سیار روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای کم برخوردار، مهرواره ادبی نوجوانان امروز جوانان فردا، برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی،هنری،ادبی و پژوهشی نوجوانان در مراکز ثابت،تجلیل از نوجوانان موفق و نشست تخصصی آشنایی نوجوانان مراکز با ساخت مستند با حضور مستند ساز جشنواره های بین المللی فیلم های مستند،

از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در هفته جاری می باشد.

شناخت مخاطب از مهم ترین اصول کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است

فاطمه رستگار گفت: شناخت مخاطب و آشنایی با سطح سلایق و علایق آنها برای برقراری ارتباطی صمیمی در محیطی پویا و بانشاط از اصول کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان عصر روز دوشنبه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار شکرستان، شناخت مخاطب و آشنایی با سطح سلیقه و علاقه های قشر مخاطب را از مهمترین اصول کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله مراکز مهم در شناسایی استعداد ها ،تربیت و رشد کودکان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که همواره باید مورد توجه و حمایت مسئولین قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های ارزشمند هر کشوری هستند،بیان کرد: ارتباط مستقیم ، هدفمند و موثر با این قشر حساس در جهت رشد و تربیت صحیح آنها در محیطی آرام همراه با شادی و نشاط در موفقیت جامعه هدف برای داشتن آینده ای روشن اثر گذار است.

فاطمه رستگار با بیان اینکه کودکان و نوجوانان وقتی در محیطی صمیمی با همراهی مربیانی خلاق و باتجربه مشغول به تعلیم می شوند که این تعامل دو سویه در شکوفایی استعدادهای ذاتی آنها نیز اثر گذار خواهد بود، افزود: جامعه هدف که در زمینه های مختلف دارای استعداد ذاتی و مستعد پیشرفت هستند، برای مربیان کانون بسیار ارزشمندند و تمام مجموعه ما در کانون استان ایلام برای رسیدن این افراد به موفقیتی که انتظارش را دارند تلاش می کنند.

این مسئول تصریح کرد: کانون و مجموعه هنرمندان آن باید مخاطب خود را بشناسند و زبان مخاطب را درک کنند، تا بتوانند با آنها ارتباط موثر برقرار نمایند و نیازهای آنها را شناسایی کنند.

وی با ذکر این مطلب که اگر شاعر یا نویسنده ای نتواند با مخاطب خود ارتباط موثر برقرار کند ،قطعا در حرفه خود موفق نخواهد بود،افزود: اولین گام برای برقراری ارتباط موثر شناخت مخاطب و آشنایی با سطح سلایق و علاقه های اوست.

فاطمه رستگار با ذکر این مطلب که رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مخاطب محور و مرکز محور است،گفت: مربیان باتجربه کانون با شناخت علایق قشر مخاطب و آشنایی با سلیقه مخاطبین خود در راستای کشف استعدادهای ذاتی آنها و سوق دادن این استعدادها به سمت شکوفایی و خلاقیت با ایجاد انگیزه برای دستیابی به هدف، همراه با القائ حس اعتماد به نفس و احترام متقابل در محیطی آرام و بدون تنش از دیگر اصول کاری مربیان کانون برای رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیلی که در جامعه هدف وجود دارد، گفت: در هفته دولت تعدادی از اعضاء نخبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای دیدن بنده به دفتر مراجعه نمودند،و فضایی بسیار صمیمی و زیبا شکل گرفت و تصمیم بر آن شد؛ این گروه کودک و نوجوان نقش مشاوران مدیر کل را در ارائه برنامه و نیاز های قشر مخاطب همچنین تدوین برنامه مناسب با نیاز آنها توسط کانون
اجرا شود.

وی با عنوان این مطلب که کمک گرفتن از کودکان و نوجوانان توانمند که اکثرا از چهره های ملی، بین المللی و هنرمند هستند،از افتخارات کانون استان ایلام است، افزود: با توجه به شناختی که از این قشر مستعد و هنرمند داریم بخوبی می توانند نقش مشاوران توانمند و پر انرژی ،مدیر کل را در تدوین و ارائه برنامه‌های مورد نظرشان داشته باشند.

وی با تأکید بر دادن حس اعتماد به نفس به کودکان و نوجوانان و تشویق آنها در جهت پیشبرد اهدافشان ،گفت: این کودکان و نوجوانان که در اصل مشاور مدیر کل هستند ، در مراکز خود با ارتباط موثر با دیگر اعضاء ،نیازها و توقعات آنها را در جلساتی که با مدیر برگزار می شود مطرح می کنند و ما نیز بر حسب وظیفه به خواسته های آنها توجه و تا حد ممکن توقعات آنها را برطرف می کنیم.

این مسئول با ابراز خرسندی از ارتباط موثر و تعامل دوسویه ای که با کودکان و نوجوانان نخبه استان شکل گرفته،افزود: بسیاری از این کودکان و نوجوانان در کارهای مختلف هنری آموزش دیده اند و اکنون با ارائه هنر خود به کمک کانون آمده اند و در کارهایی مانند؛ موشن گرافی،ساخت کلیپ وغیره… به مجموعه کانون کمک می کنند و برای کانون بعنوان خانه دوم خود افتخار می آفرینند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.