تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام: سیره شهدا برای دانش آموزان تبیین شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام: سیره شهدا برای دانش آموزان تبیین شود
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مسوولان بابد ارتباط دوستانه و صمیمانه تری با دانش آموزان داشته باشند و شخصیت و شهامت شهدای دانش آموز برای این قشر تبیین شود.

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در یادواره شهدای دانش آموز استان با عنوان «رفیق شهیدم» اظهار داشت: دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش مهمی در اداره جنگ و مقابله با رژیم بعثی داشتند، دانش آموزان ما در دفاع مقدس کسانی بودند که با وجود جثه کوچک، سن کم و بدون هیچ تجربه جنگی به فرماندهانی جسور تبدیل شدند و فرماندهان ارشد جنگ به این نوجوانان اعتماد کردند.

وی یادآور شد: دشمن تلاش کرده با هجمه های گسترده، خودباوری، ایستادگی، غیرت و هویت را از نوجوانان و جوانان ایران اسلامی بگیرد و با تفکر و اندیشه دانش آموزان و دانشجویان بازی کند تا به خیال خود نظام اسلامی با مشکل مواجه شود.

شاکرمی ادامه داد: دشمن تلاش دارد از هیجانات و احساسات فرزندان ما برای رسیدن به مقاصد خود و ایجاد آشوب و هنجارشکنی استفاده کند اما دانش آموزان ما نشان داده اند که با تاسی از شهدای دانش آموز و دانش آموزان رزمنده دوران دفاع مقدس، پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این آیین گفت: دشمن صلابت و عزت ایران را آماج تیرهای مسموم خود قرار داده است و به فرموده مقام معظم رهبری استکبار با ایران مقتدر مشکل دارد.

علی درویشی اظهار داشت: ایران به جایگاه علمی والایی رسیده است که دشمن این شرایط را بر نمی تابد و موفقیت های جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را بیان نمی کند.

وی افزود: نقش دانش آموزان و فرهنگیان، دشمن شناسی، خنثی کردن راهبردهای دشمن و تجهیز به دانش و علم روز در برابر جهان سلطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: دشمن تا بن دندان مسلح، شاخص هایی چون امنیت پایدار، علم، موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است در حالی که ایران به خاطر انسجام ملی، مردم متعهد و ارتقای علمی در سطح بین المللی قدرتمند است.

درویشی با بیان اینکه دشمن واقعیت های موفقیت ایران را بیان نمی کند، تاکید کرد: دشمنی استکبار با ملت به خاطر ایران مقتدر است، سال های اخیر این هجمه ها شدت گرفته و حتی ماهیت های معنوی، فرهنگی و مفاخر ایران را به الگوهای غربی یا دیگر کشورهایی که روزگاری جزیی از خاک ایران بودند، تغییر داده است.

وی یادآور شد: جوانان باید تاریخ را مطالعه تا فریب ماهیت های دروغین غرب را نخورند و انسجام ملی، امنیت، علم، مسائل فرهنگی را از اولویت خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تقدیر از دانش آموزان موفق، اجرای نمایش با موضوع شهادت دانش آموزان در حادثه بمباران هوایی روستای ماربره در سال ۶۳، نرمش زورخانه ای توسط تعدادی از دانش آموزان و خاطره گویی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس با موضوع حضور دانش آموزان و فرهنگیان از جمله برنامه های این یادواره بود.

استان ایلام بیش از ۳۷۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده و شهید علی جرایه اهل شهر سرابباغ شهرستان آبدانان کوچکترین سرباز دفاع مقدس کشور است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.