تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

در آینده زائر سرا در مسیر مهران احداث‌ می شود

در آینده زائر سرا در مسیر مهران احداث‌ می شود
تگاه اقتصاد

 

علی عباس شفیعی فرماندار مهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشارکت اکثر دستگاهها و نهادها در بحث اربعین گفت: از استاندار تا موکب های مردمی که در تمام نقاط استان و در شهر مهران مستقر بودند، لذا همگی تمام تلاش خویش را معطوف هر چه باشکوه تر برگزاری این مراسم بزرگ نموده بودند.

 

به گزارش خبرنگار تگاه اقتصاد، علی عباس شفیعی فرماندار مهران در ادامه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حرم شاهچراغ شیراز، و شهدای امنیت که برای دفاع از میهن و کشور از خاک به افلاک رسیدند، افزود: در ایام اربعین خبرنگاران نیز با اطلاع رسانی به موقع زحمات فراوانی کشیدند و همواره یار و همراه ما در ایام اربعین بودند.

ایشان با اشاره به انتقال پروژه مالیاتی که سال های سال یکی از آرزوهای مردم استان ایلام بود گفت: در میدان نفتی آذر ۴۰ تا ۴۵ هزار بشکه نفت در مهران و در مجموع در استان ایلام ۱۴۰ هزار بشکه تولید میشد، اما منفعتی برای ما نداشت که خوشبختانه با انجام این امر علاوه برتسری تمامی مزایای آن برای استان، شهرداری‌ها و دهیاری ها هم از نعمات آن بهره مند می شوند.

شفیعی افزود: سالیانه هزار میلیارد اعتباری که حق ما بود در استان دیگری هزینه میشد، بدون اینکه کوچکترین حقی برای استان ما قائل شوند، که عنایت امام حسین و کمک و تلاش های مسئولین، استاندار محترم و همراهی نمایندگان به تحقق این امر کمک شایانی کرد.

فرماندار مهران در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در شهر مهران اشاره داشت و افزود: ۸ هزار جمعیت سیال در حوزه شهرستان مهران مشغول به فعالیت هستند و روزانه بیش از هزار تن صادرات از مرز مهران به کشور عراق انجام می شود از طرفی مرز مهران از جمله امن ترین مرزهای کشور به شمار می‌رود، همچنین دو سال است که مرز مهران به عنوان اولین مرز، هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت انتخاب می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مهران گفت: ۱۰ میلیون زائر سالانه از این طریق تردد می کنند و در اربعین امسال برای اولین بار سه میلیون ودویست هزار نفر تردد زوار انجام گرفت و نیز ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش تصادفات جاده‌ای ثبت گردید، همچنین ۳۴۰ هزار تردد خودرو ثبت شد.

شفیعی اضافه کرد: در روزهای نزدیک به ایام اربعین کشور عراق ناآرام شد که در نتیجه شهر مهران ۳۰ هزار نفر زائر را اسکان داد که این امرلزوم گسترش زائر سراها را بیش از پیش ضروری نشان داد، به همین منظور در آینده احداث زائر سرا از سه راهی جندالله تا شهر مهران در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مهران اضافه کرد: برای اولین بار در ایام اربعین ،مسیر ایلام به مهران یک طرفه نشد و در این ایام سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد زوار بدون کوچکترین مشکلی انجام گرفت و برای رفع تقاطع غیر هم سطح تدابیری اندیشیده شده که تا پایان سال جاری رفع می شوند.

ایشان تاکید کرد: در طی سه ماه عملیات خاکبرداری پل صلواتی تمام می شود و تا پایان سال جاری به زیر بار ترافیک می رود.

فرماندار مهران یکی از انتظارات و خواسته های به حق مردم مهران را فعال شدن میادین نفتی عنوان کرد و افزود: توسعه این میادین در دست اقدام است و بر اساس موافقت وزیر نفت میدان نفتی چنگوله با تولید ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت شروع به فعالیت خواهد کرد و میدان نفتی آذر که مشترک بین ما و کشور عراق است با ۴ میلیارد بشکه نفت که دو سوم آن را کشور همسایه برداشت می کند، فعالیت می کند و ما با استفاده از توان و نیروی انسانی خود در این میدان نفتی فعالیت داریم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: در حوزه صادرات غیر نفتی، سامانه گرمسیری به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است وتاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،ازاینرو با راه اندازی این سامانه ۱۷ هزار هکتار از زمین های دیم در استان و ۱۲ هزار هکتار از زمین های دیم در شهرستان مهران به زیر کشت خواهد رفت و سد گدار خوش که در سال جاری کلنگ زنی شد و با توسعه آن ۶ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شهر صالح آباد به زیر کشت خواهد رفت.

شفیعی اضافه کرد: دفتر منطقه آزاد تجاری در شهران مهران بازگشایی شد و تا پایان سال جاری سرمایه گداری در منطقه آزاد مهران شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه اربعین ۸۵ میلیارد تومان هزینه شد و برای اولین بار در ایام اربعین آب شرب از شهر مهران تا پایانه مرزی تامین شد و نیز آب شهر زرباطیه عراق از طریق لوله تامین شد و برای سال آینده توسعه سایبانها هم در شهر مهران و هم پایانه مرزی در دست اقدام است و نیز حدود ۷۰ درصد بحث فاضلاب انجام گرفته و در اربعین سال آینده مشکل فاضلاب مرتفع شده است و نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای پایش تصویری کمر بند غربی اختصاص یافت که تا اربعین سال آینده نصب می شود.

علی‌عباس شفیی فرماندار مهران بیان کرد: دو الی سه پارکینگ با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرودر سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود از سه راهی جندالله تا شهر مهران ۹۶ موکب فعال وجود داشت که روزانه در ایام اربعین صبحانه، نهار و شام ارائه می دادند که این مهم با همیاری آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شد و در این میان نقش موکب های مردمی پر رنگ بود که روزانه ۲۰ الی ۳۰ هزار پرس غذا تهیه می کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.