تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

آشتی اعضا و کتابخانه های عمومی پس از پایان همه گیری کرونا در ایلام

آشتی اعضا و کتابخانه های عمومی پس از پایان همه گیری کرونا در ایلام
ایلام - مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: اعضا مراکز این اداره کل در ایام شیوع کرونا کاهش سه برابری یافته بودند که خوشبختانه با پایان همه گیری این بیماری دوباره شاهد رونق کتابخانه های عمومی استان هستیم.

 

سمیه حیدری روز چهارشنبه در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام شمار اعضا کتابخانه های عمومی این استان را بیش از ۲۶ هزار نفر عنوان کرد که در ایام کرونا تا ۹ هزار نفر کاهش یافته بودند.

وی تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۵۴ مرکز با ۶۲۲ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶ باب مشارکتی و ۴۸ کتابخانه نهادی بوده که ۳۳ مرکز در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستائی دایر هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با گلایه از عدم همکاری شهرداری های استان در اختصاص نیم درصد از درآمد به انجمن کتابخانه هر شهرستان تاکید کرد: عدم همکاری در حدی است که برخی شهرداری های استان طی سه سال گذشته هیچ مبلغی از منابع درآمدی به حساب انجمن واریز نکرده اند.

حیدری با اشاره به اختصاص ۳۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی کتابخانه های عمومی ایلام در سال جاری یادآور شد: این اعتبار جوابگوی نیازهای این مراکز فرهنگی نبوده چراکه این اماکن برای تجهیز و تعمیر و نگهداری به اعتبارهای گسترده تری نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه سهم هزینه تعمیر برخی کتابخانه های شهرستان ها در سال جاری ۳۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: این اعتبار به هیچ وجه جوابگوی نیازهای این مراکز نیست چراکه برای تقویت سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خریداری تجهیزات و امکان مورد نیاز مخاطبان به اعتبارهای گسترده تری نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از افراد خیر و نیکوکار برای همکاری با این اداره کل در این زمینه دعوت کرد.

حیدری به برنامه های هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی از ۲۱ الی ۲۷ آبان ماه اشاره کرد و گفت: عضویت رایگان، بخشودگی جرائم تاخیر در پس دادن کتاب های امانت داده شده به اعضا و اجرای پویش اهدا کتاب، میراث ماندگار از جمله برنامه های سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار ما همانیم که می خوانیم در این استان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.