تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

ضربان حوزه فرهنگ در گرو حضور و فعالیت اهالی کتاب است

ضربان حوزه فرهنگ در گرو حضور و فعالیت اهالی کتاب است
ایلام _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: چنانچه حضور آرام اما ژرفدار، سنگین اما اثرگذار اهالی کتاب نباشد ضربان بارقه ها و رمق های فرهنگی به شماره می افتد.

علی هوشمند روز شنبه در آیین تجلیل و تکریم از فعالان و خادمان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی ایلام به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با ذکر اینکه خوشبختانه فعالیت اهالی این حوزه روز به روز در عرصه های فرهنگ و هنر بیشتر می شود، ابراز امیدواری کرد با افزایش یارانه ها حمایت‌های گسترده ای از این مجموعه انجام شود.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲۷۰ عنوان کتاب در این استان چاپ و منتشر شده که بیانگر فعالیت مناسب اهالی فرهنگ در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با ذکر اینکه بیش از ۲۰۰ مجموعه رسانه اعم از مکتوب و الکترونیکی در استان فعالیت دارد، افزود: علاوه بر این ۴۰ موسسه انتشاراتی نیز در استان فعالیت دارد.

هوشمند اظهار کرد: خوشبختانه جایگاه کتاب در فرهنگ و جامعه ما همچنان والاست و چاپ عنوان های مختلف کتاب بیاگر این موضوع است و در کنار ان فرهنگ مطالعه نیز نیازمند تقویت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس، پایمردی و ایثار و شهادت و میزبانی از زائران حسینی ویژگی های منحصر بفردی دارد که دعوت می شود از اهالی قلم که همواره پیش قدم و پیش گام بوده، در تولید آثار مرتبط با این محورها نیز مشارکت و همراهی داشته باشند.

در این آیین تعدادی از مولفان، نویسندگان و ناشران استان دغدغه های خود را در خصوص نشر کتاب از جمله قیمت کاغذ، مشکلات حوزه چاپ، اختصاص یارانه ها و خرید کتاب و حمایت از فعالان حوزه نشر کتاب را با حضور مسولان فرهنگی و اجرایی استان بیان کردند.

در این مراسم از ۲۴ نفر از فعالان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.