تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

اشاعه فرهنگ بسیج در جامعه مسوولیت پذیری جوانان را بیشتر می کند

اشاعه فرهنگ بسیج در جامعه مسوولیت پذیری جوانان را بیشتر می کند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در سطح جامعه و نسل جوان باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ و تفکر بسیج اگر نهادینه شود، احساس تکلیف و مسوولیت پذیری در بین نسل جوان گسترش پیدا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار روز دوشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس اظهار داشت: نقش و راهبرد بسیج در دوران دفاع مقدس و عصر کنونی بازدارندگی تحرکات دشمنان است چرا که به فرموده قرآن کریم تعداد بالای نیروی رزمندگان اسلام باعث ایجاد رعب و وحشت در بین دشمنان می شود.

وی افزود: قدرت در جمهوری اسلامی فقط شامل تجهیزات نظامی و جنگی نیست، بلکه همراهی و پشتیبانی مردم به عنوان عامل قدرت و اقتدار اصلی، نقش بازدارندگی در برابر دشمنان را افزایش می دهد، در حالیکه تلاش دشمنان نظام ایجاد شکاف نسلی و تقویت حس منفی نسل جدید نسبت به دستاوردهای دفاع مقدس و بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: حوادث اخیر حاصل تلاش دشمنان در ایجاد فاصله بین نسل جوان و فرهنگ و ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی است که باید دستاوردها و افتخارات جنگ تحمیلی برای نسل جوان کنونی به عنوان یک افتخار ماندگار بیان شود و در این راستا وظیفه اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ارتباط گیری هنرمندانه با نسل جدید بسیار مهم و حساس است.

وی یکی از راه های جذب و پیوند نسل جدید به رزمندگان دوران انقلاب را انتشار خاطرات رزمندگان معرفی کرد که با نگاهی هنرمندانه و واقعی این خاطرات برای این نسل با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان شود، چرا که یکی از رویکردهای مهم بسیج در کنار بعد دفاعی آن، کارکرد فرهنگی بسیج است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نیروی بسیج قبل از جنگ‌ تحمیلی راه اندازی شد، یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی افراد مدعی حس ناسیونالیستی و میهن پرستی به مصاف دشمن نرفتند و جنگ با پشتیبانی و حضور بسیج مردمی به پیروزی رسید و بعد از اتمام جنگ رویکرد فرهنگی و حضور در عرصه های مورد نیاز به دیگر وظایف بسیج افزوده شد.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده و بسیج خدمتگذار ملت ایران شعار امسال این هفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.