تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

رویکرد دولت در توزیع اعتبارات بر مبنای ضریب محرومیت باشد

رویکرد دولت در توزیع اعتبارات بر مبنای ضریب محرومیت باشد
ایلام - نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول دولت در توزیع اعتبارات باید بر مبنای ضریب محرومیت استان ها لحاظ گردد.

 

علی اکبر بسطامی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: ایلام استانی محروم است و ضریب محرومیت در برخی از نقاط استان به هشت و ۹ می رسد، اولویت اول دولت در توزیع اعتبارات باید بر مبنای ضریب محرومیت استان ها باشد.

وی ادامه داد: سه شاخصه اصلی اربعین، سفر دولت و بودجه سالیانه در بودجه استان ایلام وجود دارد، این سه بودجه گاهی اوقات با هم اختلاط پیدا می کنند، یعنی گزارش اربعین می دهیم درحالیکه اعتبارش از محل سفر دولت بوده و یا گزارش سفر دولت می دهیم، اما اعتبارش از محل بودجه سالیانه است.

نماینده مردم شهرستان های حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس تعریف شغل هر کس در هفته ۲ ساعت کار کند شاغل محسوب می شود، که جای سوال دارد، تعریف مشخصی از خط فقر نیز در کشور وجود ندارد و ارگان های مختلف نظرات مختلفی ارائه می کنند.

بسطامی تاکید کرد: هر کس در این کشور از صدر تا ذیل عنوان کرد که خط فقر را می‌دانم به او جایزه بدهید، ما تعریف شغل و شاغل نداریم، تعریف خط فقر نداریم، دردمندی های اجتماعی مبتنی بر عدالت نیست و نمی توانیم منادی ایجاد اشتغال و سطح رفاه برای مردم باشیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعریف های مختلفی از اشتغال می شود، اگر آمارهای روسای جمهوری در حوزه اشتغال از دولت سازندگی تاکنون درست بود الان یک بیکار در کشور وجود نداشت، چون متاسفانه نه تعریف درستی از شغل و شاغل داشته و نه متولی درستی برای اشتغال در کشور داریم.

وی یادآور شد: مهمترین پارامتر در توزیع عادلانه اعتبارات ضریب محرومیت است، در بحث اشتغال و ظرفیت های استانی هر پروژه ای که در استان ایجاد می شود چه شهرک های صنعتی و تولیدی باید بر اساس طرح آمایش سرزمینی باشد و متناسب با آن کار انجام شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و چوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازتوزیع درآمدها در کشور مبتنی بر عدالت نیست، هدفمندی یارانه ها و مالیات ها برای برقراری عدالت است، عمده نارضایتی ها به دلیل عدم عدالت در توزیع امکانات است که انشالله با تدبیر در جغرافیای ایلام آنرا عملیاتی کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.