تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

بسیجیان، تاریخ‌سازان قله‌نشین جهاد و جنون

بسیجیان، تاریخ‌سازان قله‌نشین جهاد و جنون
ایلام - بسیج درخت پرباری است که ریشه اش در جان زمین و شاخه آن بر فراز آسمان است که میوه مصفای آن در روزهای سخت و نفسگیر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کام ملت ما را شیرین و داغ دشمنانمان را نیز مضاعف کرد.

 

پنجم آذر متعلق به زنان و مردانی وزین و باوقار است که انوارشان سرای تاریخ را روشن و اقتدار آنان عرش و فرش را بهم متصل کرده است.

خاکی پوشان سنگرنشین زمان که اخلاص آنان ترس ، توهم و توحش را زایل و عشق ، آزادگی و آرامش را به ارمغان آورد.

رزم رنگین بسیج در دوران جنگ تحمیلی نکبت و نحوست دشمن را نمایان و نعمت و نجابت آنان ماه ، مهر و مهتاب را به تاریخ تقدیم نمود تا جان و جهان ما خوش باشد.

بسیجیانِ شب زنده دار شام شهوت را به عشق صبح شهادت وا نهادند تا سیاحت و سخاوتشان در آیینه تاریخ مشهود و در باغ غزل و ماه مثنوی و دریای دوبیتی جاودانه گردد.

بسیجیان دوران دفاع مقدس با یک صحرا آغوش و شعری بی شمار و کمانی پر از نفرت چون درفش کاویانی عازم دریای جنون شدند تا سپاه زمستان به فنا رود و بهار آسمان ارزانی زمین شود.

آنان چون پرواز پرنده و بسان آهوی دونده فارق از برج و بارو و در کنج تنهایی ، ساحل و ساغر را به پای دوست ریختند تا محفل آرایِ ۳۱۳ نگین نورانی امام غائب خود باشند.‌

گرچه سربداران سربلند دیروز ، اکنون اسیر زخم اند و بار زمین و وارث عصری خالی از انصاف و عطوفت اما همچنان چون قطره ای مانده در ته چاه بی کسی و شاهد قله ای بدون قاف، باغی فاقد بلور، دمنوشی پر زهر ، پاجوش درد ، جنگل تهی از سبزه‌، دیری مشحون از دشنه ، خانقاهی بدون شراب و شوکران و می و مستی زجر زمانه را به نظاره نشسته و به گذشته خود مفتخرند.

تاریخ سازانِ قله نشین جهاد و جنون که در عصر عاشقی همانند فروغ هلال باغ حلاوت ، تاریک خانه تاریخ را نور باران و کام ملت مظلوم ایران را شیرین کردند.

بسیجیان دوران‌ِ داغ ، درد و دشمنی استکبار در اوج محبت و مردانگی گُل شوق را به عروس ایثار هبه نمودند و با شلاق شور و شیدایی چهره منحوس متجاوزان را به خاک خواری مالیدند.

شیرزنان شادمان و مردان مردِ دوران، تفنگ تهاجم را حمایل ، چوپی چالاکی را چاق و دستمال دوستی را دوره می کردند و ترانه طراوت را ساز و در شب های شور عملیات آب و آیینه را توشه جان کردند تا سرزمین سبز ایران فرش پای تتاران نگردد.

این مردان مجاهد و زنان زمان شناس‌ در آن عصر عسرت بدون هیچ بهانه ای طوفان وار و عشق آفرین با لیلی لطف و مجنون‌ مهربانی ، شهد شیرین شهادت را با فرهاد فغان‌ همصدا و تیشه تقاص در دست راهی میدان مقاتله و مبارزه شدند تا ایران ویران نگردد.

یادشان بخیر آن زمینیان آسمان نشین که با عمود عدل بت نفس بشکستند و حلاج وار گونه را به خون مزین و حجله هجرت بر دوش تاریخ را مدیون خویش نمودند.

پاینده باد نام نیکشان آنانکه جامه جُهد و پرچم پایداری و مراد مظلومیتشان تا همیشه ایام شهره بازار بهروزی است.

الهی که بهار باشی ، نگار پرشمار باشی ، همیشه ماندگار باشی بسیجی./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.