تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام های عشایری

افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام های عشایری
ایلام - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش ۳۸ درصدی واکسیناسیون دام های عشایر کشور طی سال جاری خبر داد.

دکتر سید محمد آقامیری روز سه شنبه در آیین همایش شبانان و گله داران عشایر استان در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ اظهار داشت: طبق اذعان سازمان بهداشت جهانی دام، کشور ایران در زمینه واکسیناسیون دام و مبارزه با بیماری های واگیردار دامی جایگاه مطلوبی دارد و در این زمینه رشد داشته است.

وی افزود: برای توسعه خدمات دامپزشکی و با هدف پاکسازی ۶ بیماری از جمله شاربن، پی پی آر، لمپی اسکین، هاری و تب برفکی برنامه هایی در دست اقدام است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور حفظ جمعیت عشایری و صادرات محصولات عشایر به ویژه دام های مازاد به بازارهای بین المللی را از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برشمرد و یادآور شد: در قالب اروهای جهادی عملیات های پیشگیری از بیماری، ارائه خدمات درمانی دامی و جهاد تبیین در حوزه عشایری برنامه ریزی شده است.

آقامیری با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تامین می شود، ادامه داد: مسوولان کشور با وجود برخی مشکلات و کمبودها در راستای خدمات رسانی به جمعیت عشایر کوتاهی نمی کنند.

استاندار ایلام هم گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت و ۲۲ میلیارد تومان برای بهسازی ایل راه ها هزینه شده است.

حسن بهرام نیا افزود: ۶ هزار تن نهاده دامی توزیع و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ راس دام مازاد به خارج از کشور صادر شده و پنج هزار راس دام دیگر آماده صادرات است.

وی ادامه داد: عشایر از لحاظ شهامت و رشادت همواره در صف مقدم هستند و بار اصلی عرصه تولید و اقتصاد نیز بر دوش این قشر است.

بهرام نیا تاکید کرد: رسانه های معاند با بزرگنمایی و سیاه نمایی مشکلات سعی در پمپاژ ناامیدی در بین مردم می کنند، در حالیکه باید دستاوردهای انقلاب و نظام در قالب جهاد تبیین به مردم معرفی شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.