تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

دستگاه ها با تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در حاشیه شهرها برخورد کنند

دستگاه ها با تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در حاشیه شهرها برخورد کنند
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خواستار برخورد جدی دستگاه های متولی بویژه راه و شهرسازی و شهرداری با تصرف غیرقانونی اراضی دولتی توسط اشخاص در حاشیه شهرها شد.

سعید هژبری روز یکشنبه در جریان بازدید از محله شهید دستگیر در قسمت شمالی شهر ایلام با حضور فرماندار و مدیرکل بازرسی استان اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی با تصرف غیر قانونی املاک مربوط به دولت در مناطق حاشیه اقدام به ساخت و سازهای غیر فنی و مهندسی کرده و ساکن شده اند که تاکنون از سوی متولیان و مسئولان مربوط برخورد قابل توجهی با این ساخت و سازها نشده که دولت سیزدهم بنا دارد با رعایت قانون و مقررات خاص و با رعایت حق و حقوق دولت برنامه جدی برای ساماندهی و توانمند سازی این مناطق انجام دهد.

وی با انتقاد از عدم برخورد قانونی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ایجاد شهرک ها بدون رعایت مهندسی در حاشیه شهر ایلام افزود: مسوولان دستگاه های مرتبط بویژه شهرداری ، مسکن و شهرسازی گذشته در انجام وظایف قانونی کوتاهی و کاستی های دارند و شاهد ضعف عملکرد آنان در ایجاد چنین محله هایی هستیم.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ایلام بعنوان متولی اصلی این حوزه موظف به نظارت بیشتر و جلوگیری از ایجاد چنین محله هایی است و به سرعت تمهیدات لازم برای محصور کردن و محافظت از فضاهای خالی در حاشیه شهرهای استان بویژه مرکز استان بعمل آوردند و شهرداری ایلام نسبت به برداشت وضع موجود معابر محله دستگیر اقدام و ضمن ارسال به اداره کل راه و شهرسازی جهت طرح در کمیسیون ماده ۵ دراین خصوص پیگیری لازم بعمل آورد.

نبود جاده و گذر ایمن خیابان ها و کوچه ها ، نبود جدول ، آسفالت ، شیب تند و غیر متعارف خیابان ها ، عدم نامگذاری خیابان ها و کوچه ها از جمله مشکلات این محله به شمار می رود.

گفتنی است محله شهید دستگیر یکی از مناطق پرجمعیت حاشیه نشین شهر ایلام است که مردم با تصرف اراضی ملی و راه و شهرسازی در گذشته اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.