تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

بنشینید و لحظاتی زندگی ما را تجربه کنید

بنشینید و لحظاتی زندگی ما را تجربه کنید
ایلام - همایش بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت و اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی(ع) صبح امروز یکشنبه در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد، برنامه ای که با حاشیه هایی از جنس معلولان همراه بود.

به گزارش ایرنا، در این همایش فضاسازی جایگاه با لوازم توانبخشی ویژه معلولان تزئین شده بود بطوریکه واکر جای تریبون سخنرانی بود و بجای صندلی از ویلچر برای سخنران استفاده شده بود.

مجری در ابتدای برنامه از سخنرانان برنامه درخواست کرد برای درک شرایط افراد دارای معلولیت پیش از صحبت روی ویلچر نشسته و به نمایندگی از جامعه معلولان برای لحظاتی زندگی آنها را تجربه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این برنامه پس از نشستن روی ویلچر و ایستادن پشت تریبون واکر به مشکلات زندگی افراد دارای معلولیت و جانبازان اشاره کرد و گفت: معلولیت به معنی محدودیت و از دست دادن کارایی نبوده بلکه وقتی عضوی را انسان از دست می دهد، سایر اعضا قوی تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار بیان کرد: انسانیت به اعضا بدن و جسم سالم نیست، بلکه به رفتار و منش انسانی است.

وی با ذکر اینکه در بسیاری از معلولان اراده قوی برای انجام کار و خلاقیت وجود دارد، تاکید کرد: بسیاری از این افراد کارآفرین و دارای تحصیلات عالیه بوده و جزء بهترین های جامعه هستند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: جامعه نسبت به معلولان احساس مسئولیت داشته و کل جامعه باید توجه ویژه برای رفع مشکلات و نیازهای معلولان داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان اضافه کرد: این مساله از سوی مدیران پذیرفتنی نبوده و هر مدیری که در این زمینه کوتاهی کرد، به بنده معرفی کنید.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این همایش از عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گلایه کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه این قانون در مجلس شورای اسلامی مصوب شده ولی برخی دستگاه ها در اجرای آن اهتمام ندارند.

حسین نورعلیوند بیان کرد: خوشبختانه نگاه دولت به معلولان و افراد نیازمند مثبت بوده و درصدد گسترده تر شدن خدمات به این قشر است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در استان اظهار داشت: این افراد از خدمات مختلف در حوزه های مختلف مسکن، اشتغال، بیمه، تحصیل، درمان و … برخوردارند.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، یکی از مهمترین خدمات بهزیستی به معلولان توانمندسازی بوده که در این زمینه با ایجاد مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی، حمایتی سعی در اشتغالزایی این قشر داریم.

نورعلیوند همچنین ایجاد پایگاه های هنر در مناطق روستایی را از دیگر خدمات ارایه شده به معلولان عنوان کرد و افزود: در این زمینه ۱۰ پایگاه با عضویت ۸۰۰ نفر در ۶ شهرستان استان عضویت دارند.

در ادامه این برنامه که با اجرای موسیقی سنتی نیز همراه بود از ۱۰ برگزیده پنجمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی که به همت بهزیستی برگزار شد، تقدیر گردید.

تقدیر از افراد دارای معلولیت موفق، مدیران مراکز و کارکنان معلول از دیگر بخش های این برنامه بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.