تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید برای یک هزار و ۱۴۲ نفر در ایلام

اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید برای یک هزار و ۱۴۲ نفر در ایلام
ایلام - مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: یک هزار و ۱۴۲ نفر از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه با پرداخت تسهیلات این صندوق در استان شاغل شده اند.

مرتضی دالوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک هزار و ۱۸۸ فقره تسهیلات ارزان قیمت با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ توسط این صندوق در استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

وی افزود: این تسهیلات پرداختی در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت شده و با پرداخت آن برای یک هزار و ۱۴۲ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام در تشریح فعالیت ها و همکاری مشترک با سایر سازمان ها تاکید کرد: این صندوق طی تفاهم نامه با نهادها و دستگاه ها از جمله وزارت ورزش و جوانان ، صندوق هنرمندان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان زندان ها ، فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی ، بنیاد برکت و … از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بیش از یک هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

دالوند یادآور شد: این مدت از طریق تفاهم نامه های منعقد شده با بنیاد برکت ۸۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: صندوق استان از ابتدای سال جاری با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توانسته است با عملکردی مناسب اعتبار مربوطه را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی پرداخت کند که در این راستا تعداد ۵۰۵ فقره تسهیلات با اعتبار یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام تاکید کرد: صندوق استان با این عملکرد توانسته رتبه ممتازی بین صندوق های سراسر کشور همچنین بین بانک های عامل در استان بدست بیاورد.

دالوند در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست جمهوری به ایلام گفت: صندوق استان با پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۸۶۱ فقره درخواست مردمی سفر ریاست جمهوری پاسخ داده است.

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده، دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.