تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

استاندار ایلام: مدیران اجرایی اولویت های استان را در برنامه هفتم توسعه ارایه دهند

استاندار ایلام: مدیران اجرایی اولویت های استان را در برنامه هفتم توسعه ارایه دهند
ایلام -  استاندار ایلام با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در دولت در حال تدوین است ، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت های استان را در برنامه هفتم توسعه ارایه دهند.

حسن بهرام نیا رروز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام با محوریت برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سالن شهید رجایی استانداری ایلام، اظهار داشت: نرخ موالید کشور در حال حاضر ۱.۶ و این در حالی است که این میزان در استان ایلام حدود ۱.۳ بوده و از این نظر نسبت به متوسط کشوری عقب هستیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری چهار اصل اصلاح نظام بانکی، ارتقای سرمایه گذاری ، اشتغال ، بهبود فضای کسب و کار و اصلاح ساختار بودجه را در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم مورد تاکید قرار داده اند و مدیران استان در برنامه ریزی ها و برنامه های خود در توسعه استان مد نظر داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان موظف هستند در راستای تدوین برنامه عملیاتی موضوع های کلیدی برنامه پنج ساله هفتم را در حوزه های تمرکز زدایی، تفویض اختیار و اصلاح نظام درآمدی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نظرات و پیشنهادات خود را ارایه دهند که این پیشنهادات می تواند در راستای رفع مشکلات استان بسیار موثر باشد.

بهرام نیا یادآور شد: طبق قانون هرگونه طرحی که باعث افزایش بودجه شود، خلاف و امروز هم سیاست های دولت این است هرگونه طرحی که موجب افزایش بودجه سنواتی شود را در برنامه نداشته باشد.

وی بیان کرد: طی ‌چند روز گذشته در نهاد ریاست جمهوری جلسه ای بسیار کارساز با حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد که در این جلسه با رایزنی های انجام شده اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب سفر معاون اجرایی ریاست جمهوری به یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در این جلسه بحث سامانه گرمسیری نیز در استان مورد توجه قرار گرفت که امید است با تزریق اعتبارات مورد نیاز، این طرح تا پایان سال بخش مهمی از این سامانه به بهره برداری برسد.

بهرام نیا افزود: چانه زنی منطقی مدیران دستگاه های اجرایی بسیار مهم است، باید با اطلاعات کامل در راستای دریافت بودجه از دستگاه های اجرایی و به منظور پیشرفت ‌و توسعه استان به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: ۲۰ ایستگاه پمپاژ آب در حال احداث در استان داریم که برخی از آنها بیش از ۲۰ سال است که کلنگ زنی شده و از ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، امسال تکمیل چهار ایستگاه پمپاژ آب داستان در دستور کار قرار دارد که به طور قطع تکمیل این طرح ها نقش مهمی در توسعه اشتغالزایی و اقتصاد استان خواهد داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان تکمیل پروژه های نیمه تمام است، افزود: مدیرانی که در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام و این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند با حضور رسانه ها به مردم معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

بهرام نیا با بیان اینکه هنر مدیریت مدیران این است که با استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات موجود پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام، نقش مهمی را در راستای توسعه استان و بهره مندی مردم از این پروژه ها دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.