تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

کشاورزی از اولویت های راهبردی در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است

کشاورزی از اولویت های راهبردی در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است
ایلام - رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه با نگاه به آینده و ظرفیت های کلان کشور در حال تدوین است و در این مسیر حوزه کشاورزی از اولویت های مسوولان در اجرای راهبردهای موردنظر است.

محمدجواد عسگری روز شنبه در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و جمعی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های مستعدی در زیر بخش های کشاورزی است.

وی افزود: امروز اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با هدف بازدید میدانی ، جمع بندی نقاط قوت ، ضعف و ظرفیت های کشاورزی به استان ایلام برای دومین بار سفر کرده اند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمع بندی این نظارت ها و بازدیدهای میدانی در کمیسیون بررسی و برای تزریق اعتبارات و برنامه ریزی ها جمع بندی نهایی می شود.

عسگری تاکید کرد: باید فضایی در جامعه ایجاد شود که مردم خدمات رسانی مسوولان را به عینی و در سر سفره خود لمس و حس کنند.

وی ادامه داد: هدف مجلس در راستای همراهی و کمک به دولت است و بین قوای سه گانه و سایر ارکان نظام هماهنگی و همسویی نزدیکی برای پیشبرد اهداف انقلاب و کمک به کاهش مشکلات جامعه دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام هم گفت: سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف شناخت ظرفیت های کشاورزی استان و باتوجه به تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای بهبود شرایط کشاورزی استان صورت گرفته است.

بهزاد علیزاده ادامه داد: کشاورزان استان ایلام در زیربخش های مختلف باتوجه به خشکسالی های شدید سال های اخیر و حذف ارز یارانه ای و در نتیجه قیمت فزآینده نهاده های دامی دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در طی ۲ روز سفر به ایلام ۱۲ شهرستان استان را مورد بازدید میدانی قرار می دهند تا از نزدیک مشکلات، مطالبات، نقاط ضعف و قوت زیربخش های کشاورزی را شناسایی و بررسی کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.