تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

ایلام، دومین استان پرورش دهنده ماهی در قفس کشور است

ایلام، دومین استان پرورش دهنده ماهی در قفس کشور است
ایلام - استاندار ایلام گفت: این استان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس داشته و امسال رتبه دوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

 

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست تخصصی کشاورزان با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایلام نگین مقاومت و گرانیگاه اربعین است و سند این ادعا گواهی تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه ایلام دارای مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۳ کیلومتر مربع وسعت است، ادامه داد: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی بارقه امید را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد می کند.

استاندار ایلام جمعیت استان را ۶۰۷ هزار معادل هفت دهم جمعیت کشور عنوان کرد و یادآور شد: دارا بودن ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت ایلام را مستعد توسعه این عرصه کرده است. است.

بهرام نیا تاکید کرد: سطح اراضی آبی ایلام ۹۸ هزار هکتار و مساحت جنگل های استان نیز ۶۴۲ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه ایلام رتبه دوم کشور را از نظر تولید ماهی در قفس به خود اختصاص داده است، افزود: امسال میزان تولید این ماهیان ۱۱ هزار ۴۸۱ تن بود، درحالیکه سال گذشته ۱۰ هزار تن تولید ماهی در قفس داشتیم.

استاندار ایلام همچنین به تولید محصول راهبردی گندم پرداخت و اضافه کرد: سال جاری ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم بویژه در شهرستان های گرمسیری استان تولید شد.

بهرام نیا توسعه محصولات گلخانه ای با توجه به خشکسالی و مقوله صرفه جویی در مصرف آب را از برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: ۶ هکتار گلخانه در سال‌جاری افتتاح شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.