تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای استمهال وام های کشاورزی

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای استمهال وام های کشاورزی
ایلام - رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تقویت بنیه مالی کشاورزان و حمایت از تولید کنندگان محصولات دامی و کشاورزی امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای استمهال تسهیلات کشاورزی پرداخت شده است.

محمدجواد عسگری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبدانان اظهار داشت: دامداران و کشاورزان بعنوان سربازان و پرچمداران استقلال اقتصادی در نهایت گمنامی بخش بسیار زیادی از نیازهای غذایی سالانه کشور را تامین می کنند و به همین خاطر باید مساعدت و رفع مشکلات آنان در اولویت همه سازمان‌های دولتی قرار گیرد.

وی از خرید تضمینی محصولات کشاورزی و مجوز صادرات دام زنده برای دامداران استان ایلام بخاطر مشکلات ناشی از خشکسالی و مرزنشینی خبر داد و افزود: به منظور آرامش خاطر کشاورزان و کاهش آسیب‌های ناشی از پدیده خشکسالی در سالجاری ۸۰ هزار میلیارد ریال برای بیمه محصولات کشورزی تصویب شده که تاکنون ۷۰ درصد آن نیز به ذینفعان پرداخت و مابقی تا یکماه آینده پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بحث مهار آب‌های روان و تقویت سفره های زیر زمینی را از طریق اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری جزء مهم ترین اولویت‌های مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد: برای حمایت فوری از جامعه عشایری در روزهای آینده پنج هزار تن انواع علوفه با نرخ مصوب یارانه ای در اختیار دامداران و تولیدکنندگان فرآورده های دامی قرار می گیرد.

عسگری از اصلاح روش قیمت گذاری محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و اضافه کرد: دولت نرخ خرید گندم کشاورزان را به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار ریال برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ پیشنهاد کرده است اما این پیشنهاد هنوز به تصویب نهایی کمیسیون کشاورزی نرسیده و در تلاشیم قیمت گذاری این محصول بسیار مهم و راهبردی براساس هزینه های واقعی تولید و منافع تضمین شده کشاورزان انجام شود.

وی نیاز سالانه کشاورزان به ادوات کشاورزی و تراکتور را ۲۸ هزار دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: براساس توافق بعمل آمده با کارخانجات تولیدی این ادوات تا پایان امسال ۲۰ هزار دستگاه تراکتور با نرخ مصوب به متقاضیان تحویل می گردد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه مجلس و دستورالعمل های ابلاغی دولت ۱۰۰ درصد منابع بانک کشاورزی و ۱۵ درصد منابع سایر بانک های عامل باید در بخش کشاورزی پرداخت شود که این میزان در بودجه سال آینده به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم آبدانان ، دهلران ، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به تشریح مشکلات دامداران و کشاورزان شهرستان آبدانان پرداخت و گفت: پدیده خشکسالی در چند سال گذشته و افزایش قیمت غیرمتعارف نهادهای دامی جامعه مولد دامداران و کشاورزان را با بحران های سخت و غیر قابل جبرانی روبه رو کرده است که چنانچه مورد حمایت فوری دولت قرار نگیرند، باید شاهد نابودی این دو صنعت مهم و زمین گیرشدن کشاورزان و دامداران منطقه باشیم.

بهزاد علیزاده با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز تحقیقات درختان بلوط در منطقه افزود: احیای طرح احداث جاده های بین مزارع، رفع نقص و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ طرح های کشاورزی توسط دولت، تکمیل سد در دست احداث ورگر در آبدانان، توسعه طرح های آبخیزداری، اجرایی کردن تولید محصولات گلخانه ای و تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه مهمترین نیازهای شهرستان آبدانان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.