تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

معاون سازمان برنامه و بودجه:

تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیازمند سه هزار همت اعتبار است

تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیازمند سه هزار همت اعتبار است
ایلام - معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: افزون بر سه هزار همت پروژه نیمه تمام از سنوات گذشته در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه های نیمه تمام از اولویت های مهم دولت است.

بابک افقهی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: چابک سازی بدنه دولت و فروش اموال غیرمنقول و اراضی مازاد از دیگر برنامه های در حال انجام دولت است.

وی افزود: باتوجه به اینکه دولت در صدد تدوین برنامه هفتم توسعه است، سازمان برنامه و بودجه از استان هایی که دارای برنامه های اولویت دار و از پیش مشخص شده با توجیه اقتصادی هستند، برای تزریق حمایت می کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در استان ایلام نیز با وجود ظرفیت های کلان در حوزه های مختلف، برای بهره مندی از اعتبارات برنامه هفتم توسعه، پروژه های اولویت دار با توجیه اقتصادی و همسو با طرح آمایش سرزمین را تهیه و به مرکز ارائه دهند.

افقهی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه طرح ها و موضوعات کلیدی بر اساس مطالعات وضعیت کشور در ۷۰ سال گذشته تدوین می شود و بنابراین استان ها باید پروژه های شاخص را برای گنجاندن در این سند احصا کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از مهمترین اولویت های دولت در سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه است و استان های مرزی در این زمینه از نگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه افزود: استان ها باید برای جذب اعتبارات حداکثری در زمینه های مختلف تلاش و تزریق اعتبار سازمان برنامه و بودجه نیز به استان هایی تعلق می گیرد که به طور مکرر پروژه و طرح های مختلف با توجیه اقتصادی معرفی کنند.

افقهی به موضوع اربعین هم اشاره کرد و گفت: در مقوله مهم اربعین باید مسوولان در کنار توجه به توسعه زیرساخت ها به مسائل فرهنگی و اجتماعی و تلاش برای جذب اعتبارات فرهنگی اربعین نیز توجه کنند چرا که اربعین یک جریان معنوی و فرهنگی است که نباید از این بُعد مهم آن غافل ماند.

وی اضافه کرد: نقش مدیران و ذیحسابان دستگاه های مختلف اجرایی در توسعه کلیدی استان غیرقابل انکار است و این گروه ها باید اولویت های تملیکی و هزینه ای استان را برای دریافت اعتبارات احصا و به مرکز ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور معاونان استاندار و جمعی از مسوولان و ذیحسابان دستگاه های مختلف اجرایی برگزار و امین دوست محمدی به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی جانشین رحمت اله قیصوری شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.