تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

معاون رئیس جمهور:

کانون های گرد و غبار در مهران و دهلران مالچ پاشی می شود

کانون های گرد و غبار در مهران و دهلران مالچ پاشی می شود
ایلام - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کانون های گرد و غبار در شهرستان های گرمسیری مهران با توجه به وجود بیان های وسیع باید مالچ پاشی شود.

علی سلاجقه روز پنجشنبه در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ، نهال‌کاری را از اولویت های اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: استان ایلام نیازمند اعتبار ویژه برای مهار گرد و غبار است و برای مقابله با کانون های داخلی اعتبار ملی به استان اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در استان ایلام شناسایی شده است، افزود: منشأ اصلی گرد و غبار استان در شهرستان های دهلران و مهران است که امیدواریم با عملیات مالچ پاشی در استان ایلام بعنوان پایلوت و ردیف اعتبار لازم بتوانیم منشأ داخلی در استان را مهار کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به منشأ خارجی گرد و غبار تاکید کرد: استان ایلام دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که همواره تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار از کشور عراق قرار می گیرد و تلاش می شود با رایزنی با مقامات عراقی و استفاده از فناوری نوین، استفاده از پوشش گیاهی و احداث بادشکن این مشکل به صورت ویژه پیگیری شود.

سلاجقه با تأکید بر ایمنی زیستی، بر لزوم استفاده از گونه‌های بومی برای مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد و گفت: دولت برای مهار پدیده ریزگردها مصمم است.

وی همچنین با جمعی از محیط بانان منطقه حفاظت شده کولگ دیدار و گفتگو کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.