تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

ارتش در ایجاد بازدارندگی و ارتقاء امنیت کشور همواره در خط مقدم بوده است

ارتش در ایجاد بازدارندگی و ارتقاء امنیت کشور همواره در خط مقدم بوده است
تهران- رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، ایجاد بازدارندگی در دفاع از کشور و ارتقاء امنیت و آرامش در راه پیشرفت کشور، همواره در خط مقدم بوده است.

 

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح منازل مسکونی ارتش که در شهرک امیرالمؤمنین(ع) تهران و همزمان به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در مکتب اسلامی، مجاهدان میهن اسلامی دژ مستحکم امنیت و آرامش مردم هستند و ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، ایجاد بازدارندگی در دفاع از کشور و ارتقاء امنیت و آرامش در راه پیشرفت کشور، همواره در خط مقدم بوده است؛ از این جهت خداوند بزرگ را شاکریم که ملت ایران دارای چنین نیروهای مسلح مقتدری است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار توسعه تجهیزات و پیشبرد طرح‌های عملیاتی و نشان دادن آمادگی و اقتدار، به معیشت کارکنان خود هم توجه ویژه‌ای داشته است. هنگامی که یک‌ رزمنده با گذشتن از آسایش خود به مرزها می‌رود، این وظیفه برعهده فرماندهان است که معیشت و مسکن او را مورد توجه قرار دهند که در نیروی زمینی ارتش در این زمینه کار به خوبی در حال پیشرفت است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسئله مسکن به‌عنوان یکی‌ از اساسی‌ترین بحث‌های معیشت، موضوع فوق‌العاده مهمی است، اظهار کرد: در زمینه مسکن سازمانی و شخصی گام‌های مهمی در ارتش برداشته شده و موضوع در مسیر درست خود قرار گرفته است. مهم این است که ارتش منتظر بودجه‌های دولتی نشده است و با مولد کردن سرمایه‌های اساسی که در خدمت داشته، این مهم را انجام داده است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ساخت منازل مسکونی، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها با کیفیت مناسب از جمله اقدامات مهمی است که از سوی ارتش انجام شده است. این امر فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) که نیروهای مسلح باید در مقاطع میانی خدمت دارای منزل شخصی بشوند و بدون دغدغه، زندگی آرامی داشته باشند، در ارتش مورد توجه قرار گرفته و در قالب پروژه‌های «کوثر» در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: کمک به رفع مشکلات معیشتی و ساخت چنین منازلی موجب آرامش خاطر کارکنان می‌شود و نقش اساسی در ارتقاء امنیت کشور ایفا می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: در مرزهای شرقی کشور بهترین سنگرها و پایگاه‌های مرزی را ساختیم/ ساخت ۱۷ پادگان را آغاز کرده‌ایم

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در آیین افتتاح منازل سازمانی این نیرو اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش به همت معاونت مهندسی و معاونت آماد و پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی را جهت ساخت برنامه‌ریزی و مصوب کرده است و تا امروز حدود ۱۵ هزار واحد در دست ساخت قرار گرفته که از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد ساخته و تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار و ۲۳ واحد افتتاح شده است و بقیه هم در ماه‌های آینده ساخته و تحویل نیروها خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای تهاتر نیاز به ایجاد سند و تغییر کاربری اراضی داریم، گفت: تاکنون در این رابطه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و این روند ادامه دارد.

سرتیپ حیدری با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) مبنی بر اینکه «ارتش را نو کنید»، عنوان کرد: ما نوسازی را در ابعاد مختلف نیروی زمینی آغاز کردیم و به زدودن کهنگی از چهره اماکن پادگانی و مسکونی پرداخته‌ایم. تاکنون ساخت ۱۷ پادگان را آغاز کرده‌ایم که چهار پادگان ساخته شده و بقیه هم در حال ساخت هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۱ بیمارستان را به‌طور کامل بازسازی کرده‌ایم و در دوران کرونا نیز هفت بیمارستان ۶۰ تختخوابی با تضمین ۱۵ سال ماندگاری ساختیم و در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم. همچنین نیروی زمینی ارتش در نواحی غربی مرزهای کشور اماکن پادگانی مستحکم و مجهزی را برای کارکنان مرزی ساخته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در مرزهای شرقی کشور احداث‌هایی داشته‌ایم و بهترین سنگرها و پایگاه‌های مرزی را ساختیم؛ همچنین روند ساخت اماکن پادگانی هم ادامه دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.