تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

رایزنی برای احداث مجتمع اتباع خارجی در مرز مهران

رایزنی برای احداث مجتمع اتباع خارجی در مرز مهران
ایلام - معاون سیاسی استاندار ایلام با اشاره به اینکه اکثر معاودین عراقی در استان اصالت ایرانی دارند و برای رفع مشکلات این دوستان تلاش خواهیم کرد، گفت: تلاش داریم مقدمات احداث مجتمعی برای اتباع خارجی را در پایانه مرزی مهران مهیا کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمدسبحان حسنی روز دوشنبه در نشست تکریم و معارفه مدیران اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ایلام اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن استان ایلام در گذشته های دور معاودین عراقی بسیاری به استان ایلام بخصوص در دوران رژیم بعث عراق سوق داده شدند که اکثر آنها اصالت ایرانی دارند و تلاش داریم تا جاییکه قانون اجازه می دهد، مشکلات این دوستان را رفع کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در اولین جلسه ای که در حوزه اتباع داشتیم تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات اتباع و مهاجرین خارجی استان ایلام بخصوص در بحث پاسخ به استعلامات صورت گرفت که بسیار در رفع مشکلات این عزیزان موثر بود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: تاکنون با همت همکاران حوزه اتباع بسیاری از مشکلات مهاجرین خارجی و اتباع دیگر کشورها در استان ایلام که در خصوص بحث صدور شناسنامه و دیگر مشکلات بود، رفع شده و تعدادی که باقی‌مانده‌اند انشاء الله با کمک سرپرست جدید این مجموعه تا حد امکان برطرف خواهد شد.

مدیر سابق اتباع استانداری ایلام نیز با اشاره به صدور ۲۵۰ شناسنامه ایرانی ، از افتتاح و بهره برداری از مجتمع تحصیلی سرطاف با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

فریدون حسن پور به بحث مشکلات سلامت و بهداشت مهاجرین خارجی در استان اشاره کرد و افزود: درمانگاه خاص اتباع خارجی در ایلام افتتاح شده و همچنین یک دستگاه دیالیز و فریز واکسن و همچنین آمبولانس و دستگاه خودرو حمل واکسن برای حوزه سلامت از طریق کمیساریای عالی پناهندگان در استان ایلام ایجاد شده است.

در پایان با تقدیر از زحمات حسن پور ، نوراحمد کریمی به عنوان سرپرست اداره مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ایلام منصوب شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.