تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

سازمان ملل: غزه در خاموشی کامل/ صدها نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند

سازمان ملل: غزه در خاموشی کامل/ صدها نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند
نیویورک- معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که نوار غزه ۱۰ روز است که در خاموشی کامل برق قرار دارد و با ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل، صدها نفر از جمله کودکان زیر آوار گرفتار شده‌اند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اعلام کرده است که حملات هوایی در غزه ادامه دارد و صدها نفر از جمله کودکان زیر آوار گرفتار شده اند.

وی افزود: تیم‌های نجات، در میان حملات هوایی مداوم، کمبود شدید سوخت برای راه‌اندازی وسایل نقلیه و تجهیزات و نبود یا کمبود شبکه‌های تلفن همراه، در تلاش برای انجام ماموریت خود هستند.

این سخنگوی سازمان ملل گفت: بیمارستان ها مملو از بیماران هستند و بسیاری در انتظار درمان هستند. ما از نبود مراقبت کافی برای ۹ هزار بیمار سرطانی در تنها بیمارستان شیمی درمانی غزه، نگران هستیم.

وی تصریح کرد: غزه اکنون به مدت ۱۰ روز است، در خاموشی کامل برق قرار دارد. به گفته وزارت مسکن غزه، از ۷ اکتبر، حداقل ۳۰ درصد از کل واحدهای مسکونی در نوار غزه ویران، غیرقابل سکونت یا آسیب دیده اند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: در همین حال، در ارزیابی منتشر شده امروز، سازمان ملل تخمین می زند که خشونت و ویرانی تاکنون منجر به آواره شدن نزدیک به ۴۹۳ هزار زن و دختر از خانه های خود در غزه شده است.

فرحان حق اضافه کرد: علاوه بر این، خشونت به طور غم انگیزی منجر به افزایش فزاینده تعداد زنانی شده که همسران خود را از دست داده اند و تخمین زده می شود که ۹۰۰ زن پس از مرگ همسرانشان، خود سرپرست خانواده شده اند.

پیش از این، خالد خیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که وضعیت در “اراضی اشغالی فلسطین خطرناک و در حال تشدید” بوده و نیاز فوری به پایان دادن “خشونت وحشتناک” و “آتش بس فوری بشردوستانه ” است.

به گزارش ایرنا از نیویورک، محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با موضوع “صلح از طریق گفتگو: سهم همکاری منطقه ای، زیر منطقه ای و دوجانبه در پیشگیری و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات” افزود: وضعیت خطرناک و در حال تشدید در اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین یادآوری تلخ از نیاز فوری به پایان دادن به خشونت وحشتناک، آتش بس فوری بشردوستانه و کشف راهی برای مذاکرات و راه حل سیاسی عادلانه، پایدار و جامع است.

وی افزود: در غیاب راه کار دو کشوری که از طریق مذاکره بدست می آید، این چرخه باطل خشونت ، خطر گرفتار شدن کل منطقه در تنش برای سال ها و نسل های آینده را افزایش می دهد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.