تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

ایلام، هشتمین استان کشور در تورم ماهانه

ایلام، هشتمین استان کشور در تورم ماهانه
ایلام -  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: این استان از نظر شاخص تورم ماهانه هشتمین استان کشور در آبانماه امسال بوده است.

امین دوست محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: آبان ماه سال ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور به عدد ۵۵۲،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲،۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: این ماه بیشترین نرخ توم ماهانه خانوارهای کشور به استان سیستان و بلوچستان با ۳،۷ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه نیز متعلق به استان خراسان جنوبی با ۱،۲ درصد بوده و از این منظر ایلام با ۲،۴ درصد استان هشتم کشور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: همچنین درصد شاخص کل به نسبت ماه قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۸،۱ درصد بوده است که بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۶۰،۴ درصد و کمترین استان زنجان با ۴۱ درصد گزارش شده که از این نظر نیز ایلام با ۵۲،۹ درصد در جایگاه ششم کشور ایستاده است.

دوست محمدی تاکید کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبانماه سال ۱۴۰۱ نیز برای خانوارهای کشور به عدد ۴۴ درصد رسید که بیشترین تورم را استان لرستان با ۴۸،۹ درصد و کمترین را خوزستان با ۳۹،۳ داشته اند.

وی اضافه کرد: ایلام از نظر تورم ۱۲ ماهه با ۴۸،۴ درصد استان پنجم کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، ایلام در طول سال های اخیر همواره در صدر استان های با تورم بالا بوده که در یکسال اخیر با نظارت های صورت گرفته جایگاه استان تا حدودی بهبود یافته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.