تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

اجرای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در چوار و توحید

اجرای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در چوار و توحید
ایلام - رییس سازمان مدیربت و برنامه ریزی ایلام از اجرای دومین سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنایی برای سال ۱۴۰۵ در شهرهای چوار و توحید خبر داد.

 

امین دوست محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور از اول تا ۳۰ دی ماه در استان ایلام به منظور دستیابی به تعداد جمعیت و خانوار ایرانی و غیر ایرانی بر اساس داده های بهبود یافته اداری در محدوه شهر چوار و شهر توحید، این سرشماری آزمایشی انجام می شود.

وی توضیح داد: هدف کلی این طرح توسعه و تقویت زیرساخت های مورد نیاز سرشماری ثبتی مبنا شامل به روزرسانی نقشه ها، پلاک کوبی کد پستی، اعلام و اصلاح نشانی افراد در سامانه اعلام نشانی ثبت احوال کشور به نشانی www.ncr.ir برای اتباع ایرانی و سامانه kanoonnobat.ir برای اتباع غیر ایرانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام افزود: جامعه آماری این طرح همه افراد ایرانی بالای ۱۵ سال و اتباع غیر ایرانی ساکن در محدوه های مورد آزمایش است.

دوست محمدی اهداف تفضیلی این طرح را بررسی پوشش داده های ثبت اداری و اندازه گیری میزان افزایش آن در ثبت اداری جمعیت در مناطق مورد نظر در پایگاه داده ای و سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور، بررسی افزایش پوشش داده های اداری و اندازه گیری میزان افزایش آن در ثبت اداری مکان در مناطق مورد نظر در سامانه شرکت ملی پست، سنجش پوشش کدپستی بر اساس فایل شرکت ملی پست و مقایسه آن با نتایج اجرای آزمایش سرشماری ثبتی مبنا در محدوه های مورد آزمایش برشمرد.

وی ادامه داد: بررسی افزایش و سنجش پوشش پلاک کوبی کدپستی در محدوه مناطق مورد آزمایش، قبل و بعد از تاریخ مرجع، بررسی و ارزیابی بروزرسانی نقشه های محدوده های آزمایش، ارزیابی پوشش و صحت اتصال کد ملی و کدپستی در پایگاه ثبت احوال قبل و پس از تاریخ مرجع، بررسی افزایش پوشش داده های ثبت اداری و اندازه گیری میزان این افزایش در ثبت اداری جمعیت و مکان اتباع غیر ایرانی در پایگاه داده اداری اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور پس از تاریخ مرجع از دیگر اهداف این طرح آزمایشی است.

وی یادآور شد: افراد خانوار (۱۵ سال به بالا) در شهر چوار و شهر توحید، به منظور تکمیل اطلاعات خود در بازه زمانی اول تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ به سامانه تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور http://www.ncr.ir مراجعه کنند و اطلاعات درست محل اقامت همراه با ذکر کدپستی صحیح و شماره ملی خود را ثبت و تأیید نمایند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: اتباع غیر ایرانی نیز در سامانه kanoonnobat.ir/بخش آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ نسبت به درج و ثبت کامل اطلاعات درخواستی طبق فرایند سامانه مزبور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اخرین آمار اعلامی از سوی اداره کل ثبت احوال جمعیت استان ایلام بیش از ۶۰۰ هزار نفر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.