تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۵

بهترین کوراش‌کار ۲۰۲۲ بانوی دنیا؛

برمکی: جامعه جهانی ورزشکاران محجبه ایران را تحسین می‌کنند

برمکی: جامعه جهانی ورزشکاران محجبه ایران را تحسین می‌کنند
تهران- بهترین کوراش‌کار سال ۲۰۲۲ جهان در بخش بانوان گفت: جامعه جهانی این رشته، ورزشکاران محجبه ایران را تحسین می‌کنند. عملکرد ما و اجرای تکنیک‌ها، برای آنها جالب است.

 

“فاطمه برمکی” که اخیرا از سوی انجمن بین‌المللی کوراش عنوان بهترین کوراش‌کار زن جهان در سال میلادی ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است گفت‌وگویی را با ایرنا انجام داد که مشروح آنرا در زیر می‌خوانید:

در خصوص کسب این عنوان ارزشمند توضیح می‌دهید؟

کمیته فنی انجمن بین‌المللی، عملکرد ورزشکاران و اجرای تکنیک‌های آنان را از مسابقات آسیایی تاجیکستان تا مسابقات جهانی زیر نظر داشت و در نهایت برترین‌ها را انتخاب کرد.

این مهم چقدر موجب شادی و انگیزه شما شد؟

برایم این عنوان خیلی ارزشمند است. وقتی یک بانوی ایران به چنین عنوانی می‌رسد، خیلی تحسین برانگیز است چراکه موجب تحسین همه دنیا می‌شود.

از چه سالی وارد ورزش شدید؟

سال ۸۷ جودو را آغاز کردم و خیلی زود به تیم ملی رسیدم. آن زمان کوراش زیر مجموعه فدراسیون جودو بود و همه ملی‌پوشان جودو در کوراش هم به میدان می‌رفتند چراکه این دو رشته خیلی شبیه هم هستند.

دلیل اینکه کاملا جودو را رها کردید چه بود؟

جودو تعلیق شد و اختلافاتی بین فدراسیون و مسئولان کوراش به وجود آمد. کوراش در نهایت به فدراسیون ووشو سپرده شد و من هم تصمیم گرفتم کوراش را به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنم.

از این تصمیم راضی هستید؟

خیلی خوشحالم که کوراش را انتخاب کردم. بدون حاشیه کارمان را دنبال می‌کنیم و هدف ما و مسئولان این رشته رسیدن به موفقیت است.

شما قهرمان سنگین وزن آسیا و جهان هستید. آیا رقابت‌های وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی وجود دارد؟

متاسفانه این وزن در بازی‌های آسیایی نیست و اگر بخواهم در این رویداد مهم شرکت کنم باید حدود ۳۰ کیلوگرم وزن کم کنم.

با این اوصاف امکان حضور در هانگژو را ندارید؟

بله. چون ۳۰ کیلوگرم وزن کم کردن خیلی سخت است و به مرور برای ورزشکار مشکل‌ساز می‌شود. ورزشکار باید در وزن جدید حداقل یکسال مسابقه بدهد اما یک ماه بعد از بازی‌های آسیایی ما ایندور گیمز را داریم که می‌خواهم در این مسابقه به میدان بروم.

نگاه جامعه جهانی کوراش به بانوان افتخارآفرین ایران در این رشته چگونه است؟

باور کنید همواره بچه‌ها ما را تحسین می‌کنند. اجرای تکنیک‌های زیبا از سوی بانوان ایرانی آن هم با حجاب اسلامی موجب می‌شود تا از سوی دنیای کوراش تشویق شویم.

چه تقدیری از شما به عنوان بهترین کوراش‌کار جهان شد؟

در استان خودم (مازندران) انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. فقط یک تبریک گفتند، اما از سوی فدراسیون ووشو و انجمن کوراش در حد توانشان تقدیر کردند. البته فدراسیون در تلاش است ما را در بین ورزشکارانی که در پایان سال در مراسم تجلیل از قهرمانان هستند، قرار دهد.

صحبت پایانی..

خوشحالم به عنوان یک بانوی ایرانی برای کشورم افتخار آفرینی کردم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.