تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

نخست وزیر اوکراین: کشورم به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است

نخست وزیر اوکراین: کشورم به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است
تهران- نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری یونهاپ گفت این کشور به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است.

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین خاطرنشان کرد روسیه بزرگترین میدان مین جهان را در کشورش ایجاد کرده است و اوکراین تمام تلاش خود را برای پایان سریع جنگ انجام می دهد.

شمیهال با محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین، تصریح کرد کی یف در خصوص پایان دادن به جنگ و بازپس گیری کامل خاک اوکراین اطمینان دارد.

وی تصریح کرد: همکاری اقتصادی بین اوکراین و کره جنوبی در حال توسعه است.

نخست وزیر اوکراین: کشورم به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است

نخست وزیر اوکراین همچنین ابراز امیدواری کرد این کشور در خصوص پروژه های بازسازی پس از پایان جنگ و همچنین در زمینه صنعت خودروسازی با کره جنوبی همکاری کند.

وی گفت: بر اساس برنامه دولت، ما علاقه مند به ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی در اوکراین هستیم و مایلیم این کار را با همکاری کره جنوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به تجربیات کره جنوبی در زمینه مین زدایی، ابراز امیرواری کرد این کشور بتواند در این زمینه به اوکراین کمک کند.

نخست وزیر اوکراین افزود: از زمان وقوع جنگ در اوکراین بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع در این کشور میدان مین ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر اوکراین به بزرگترین میدان مین در جهان تبدیل شده است. این مساله نه تنها تردد مردم را با دشواری روبرو کرده است، بلکه باعث بروز اختلالات عمده ای در صنعت کشاورزی این کشور شده است.

شمیهال همچنین مدعی شد: روسیه زیرساخت های مناطق پرجمعیت اوکراین را هدف قرار می دهد و بیش از ۷۰ درصد خسارات ایجاد شده در این کشور به محله های مسکونی وارد شده است.

وی همچنین مدعی شد روسیه مجتمع های صنعتی مانند کارخانه تولید مواد شیمیایی، فولاد و زیرساخت های مسافرتی را در اوکراین هدف قرار می دهد.

نخست وزیر اوکراین: کشورم به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است

شمیهال همچنین پیش بینی کرد خسارت مالی ناشی از جنگ در سال جاری به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم وقوع جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور به کار خود ادامه می دهد. دولت تاکنون تمام حقوق کارمندان و بازنشستگان را بدون تاخیر پرداخت کرده است. ما در حال توسعه برنامه های کمک مالی برای مشاغل کوچک و متوسط هستیم.

شمیهال گفت: ۵۰ درصد از شبکه های برق کشور در جریان ۱۱ حمله هوایی و ۱۴ موج حملات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در اوکراین خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد:” هیچ نیروگاهی در اوکراین وجود ندارد که مورد اصابت موشک یا هواپیماهای بدون سرنشین روسیه قرار نگرفته باشد. نخست وزیر اوکراین مدعی شد: هدف روسیه این است که تمام شبکه های برق این کشور را از بین ببرد و مردم ما را مجبور به فرار کند.

شمیهال با ابراز نگرانی از طولانی شدن جنگ، بر لزوم حفظ تحریمها علیه روسیه و کمک به اوکراین تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اوکراین در حال تلاش برای خاتمه دادن به جنگ است. برای این منظور جامعه بین المللی باید تحریم های روسیه را حفظ کند و بر شدت آنها بیفزاید.

وی همچین بر اهمیت تداوم تحریم ها بر صنعت تجارت گاز، نفت و مسدود کردن عرضه سلاح و قطعات به روسیه اشاره کرد و گفت همه شرکت های جهانی باید از روسیه خارج شوند.

نخست وزیر اوکراین: کشورم به بزرگترین میدان مین جهان تبدیل شده است

وی همچنین خواستار اخراج روسیه از همه سازمان های بین المللی شد.

نخست وزیر اوکراین همچنین خواستار کمک مالی برای کمک به اوکراین برای عبور از زمستان و بازسازی شبکه های برق و جاده ای شد.

شمیهال گفت: ما نمیدانیم جنگ چه زمانی به پایان می رسد اما مسلم است که ما تمام سرزمین خود را باز پس خواهیم گرفت.

وی افزود: اعمال تحریم ها علیه روسیه برای پیروزی اوکراین اهمیت دارد. وی همچنین بر ضرورت عرضه تسلیحات پیشرفته به اوکراین تاکید کرد.

شمیهال همچنین به مناطقی که اوکراین قصد بازپس گیری دارد و یا استراتژی دقیق این کشور اشاره ای نکرد، اما به صراحت اعلام کرد این عملیات جنگی به قیمت تلفات انسانی ادامه نخواهد یافت.

وی گفت: ما از زمان شروع جنگ ۵۴ درصد از سرزمین های اشغال شده توسط روسیه را پس گرفته ایم و در زمستان یا هر زمان دیگری قادر به باز پس گیری سرزمین های اشغالی خواهیم بود.

شمیهال افزود: بازپس گیری قلمرو ما مهم است اما تقویت خطوط مقدم جنگ به منظور حفظ قلمرو و بازپس گیری سرزمین های اشغال شده نیز از اهمیت برخوردار است.

وی گفت:” من به خوبی می دانم که کره جنوبی با اوکراین متحد می شود و در همان مسیر پیش می رود. من نیز عمیقا سپاسگزار کمک های بزرگ بشردوستانه به اوکراین هستم.

بر اساس این گزارش، دولت کره جنوبی تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک مالی کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.