تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

معلمی در نگاه اعتقادی و ملی ما جایگاه رفیعی دارد

معلمی در نگاه اعتقادی و ملی ما جایگاه رفیعی دارد
دماوند -  استاندار تهران گفت: معلمی در نگاه اعتقادی و ارزشی و ملی ما جایگاه عظیم و رفیعی دارد اگرچه در مقابل عمل ناثواب غرب دچار خدشه شده است.

 

روز جمعه آیین تجلیل از اندیشمند فرهیخته “محمود صفری” رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی دماوند با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و جمعی از مسئولان، پیشکسوتان، معتمدان و هیئت‌ امنای محلات و اقشار مختلف مردم دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

این آیین به پاس قدردانی و تجلیل از دو دهه خدمت محمود صفری در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد؛ صفری از سال ۱۳۸۱ تاکنون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دماوند را بر عهده داشت. هادی عبدالهی فر که پیش از این مسئولیت معاون علمی، آموزشی و پژوهشی واحد دماوند را بر عهده داشت با حکم رسمی محمد مهدی طهرانچی به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند منصوب شد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در آیین تجلیل از اندیشمند فرهیخته محمود صفری اظهارداشت: شان و مقام معلم آنقدر رفیع است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید من برای تعلیم و تربیت مبعوث شده‌ام.

وی با بیان اینکه توفیق این جایگاه رفیع را خداوند متعال به کسی نمی‌دهد، افزود: معلمی در نگاه اعتقادی و ارزشی و ملی ما جایگاه عظیم و رفیعی دارد البته بگذریم از اینکه در مقابل عمل ناثواب غرب و در برخی از موارد به پیشباز برخی از جریانات انتخاب شده توسط دنیای استکباری دچار خدشه شدیم و شان و منزلت معلم را به نازل‌ترین جایگاه رساندند و در این امر پیش دستی کردند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر آنچه یاد گرفتیم و آموزش دیدیم که ما را راهنمایی کرد و آبرو بخشید به علت وجود معلمان بوده و این جایگاه رفیع بی دلیل نیست.

فخاری با اشاره به اقدامات ارزشمند رئیس سابق دانشگاه آزاد دماوند، بیان داشت: وی با سابقه بسیار چه در جایگاه معلمی و استادی و چه در دیگر عرصه ها سال‌ها صادقانه در دماوند تلاش و خدمت‌رسانی کرد و حتی خصوصیات اخلاقی او نیز قابل تقدیر است.

وی افزود: ما نیز مدیون تلاش های محمود صفری برای شهرمان چه دردوران قبل و چه بعد از انقلاب هستیم و هرآنچه اثر جاودانه به جای مانده، یادگاری برای ایشان در تاریخ و جایگاه معلمی و ذخیره ای برای آخرتشان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این مراسم ضمن تشکر از رییس سابق و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و تبریک به ریاست جدید این دانشگاه، اظهارداشت: مردم توقع دارند که یک مسئول هم مومن باشد و هم عمل صالح انجام دهد.

وی ادامه داد: محمود صفری ۵۷ سال در شهرستان تلاش کرد؛ از سال ۱۳۴۴ تدریس را آغاز کرد و اکنون ۵۷ سال است که در عرصه های مختلف در مدرسه و دانشگاه و مدتی هم به عنوان نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشت که همواره موفق بود و جای تقدیر دارد.

امام جمعه دماوند گفت: او فردی انقلابی، ولایتمدار و مطیع رهبری بود و در محیط کار همواره سعی کرد احکام اسلام رعایت شود چرا که به مسائل اسلامی تقید داشت.

محمد صفری، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز در این مراسم اظهارداشت: در تمامی این سال‌ها که در شهر خودم فعالیت داشتم، در همه سطوح مسئولیت ها به بنده تکلیف شد و هیچ جا پیش قدم نشدم و هر کاری به دست من انجام شد، اول لطف خدا و بعد همراهی مسئولان بوده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.